وبلاگ آرشاپت

فروشگاه حیوانات خانگی

فروشگاه حیوانات خانگی

فروشگاه حیوانات خانگی

فروشگاه حیوانات خانگی محلی است که در این بخش می توانید بهترین محصولات مرتبط با حیوانات خانگی و حتی خود حیوانات خانگی در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

در فروشگاه حیوانات خانگی می توانید محصولات را با هم مقایسه کنید و بهترین را خریداری کنید. همچنین بهترین برندهای غذا برای حیوان عزیزتان هم در این فروشگاه حیوانات خانگی  موجود است و شما می توانید جزئیات یک محصول رابررسی کرده و در صورت رضایت از آن خریداری کنید.

 

فروشگاه حیوانات خانگی

انتخاب حیوان از فروشگاه حیوانات خانگی

به طور کلی ممکن است شما از حیوانی خوشتان بیاید که با سبک زندگی شما  تناسبی ندارد. هر حیوانی ویژگی های خاص خود را  دارد.به عنوان مثال  از طرفی در نژاد شیتزو باید به خوبی از موهای سگ مراقبت کند.اگر دارای فرزند کوچک هستید نژاد سگ را باید به گونه ای انتخاب کنید که به خوبی با افراد خانه مخصوصا کودکان ارتباط برقرار کند.

در انتخاب حیوان از فروشگاه حیوانات خانگی بعضی ها تصور می کنند حیواناتی با جثه ی کوچک گزینه ی مناسبی هستند که در خانه نگهداری کنند. در بعضی موارد مانند همسترها، به دلیل اینکه در شب فعالیت بیشتری دارند و در طول روز بیشتر استراحت می کنند می توانند گزینه ی مناسبی برای کودکان باشند.

کنترل حیواناتی مانند گربه و موش به دلیل سرعت زیاد هنگام حرکت، برای کودکان دشوار است. خرگوش ها نیز تمایلی ندارند که دائما دست به دست شده و اسباب بازی کودکان باشند.. پس بهتر است قبل از انتخاب حیوان از فروشگاه حیوانات خانگی به خوبی درباره ی حیوان خانگی خود تحقیق کنید.

توصیه هایی در خرید حیوان خانگی از فروشگاه حیوانات خانگی

خانگی کنید، ابتدا این مقاله را کاملاً مطالعه کنید و سپس تصمیم بگیرید که قبل از اینکه اقدام به خرید حیوان خانگی ازفروشگاه حیوانات به چه حیوانی علاقه دارید آیا فضا و امکانات کافی برای نگهداری آن حیوان را دارید. هیچگاه حیوانی را که در مورد آن اطلاعات کافی ندارید خریداری نکنید و سعی کنید اول در مورد آن اطلاعات کافی به دست آورید.

 

همان گونه که می دانید حیوانات بی شماری در طبیعت وجود دارد، اما همه این حیوانات را نمی‌توان به عنوان حیوان خانگی نگهداری کرد. همچنین حیوانی که برای زندگی در خانه انتخاب می‌شود نباید آزار و اذیتی برای اطرافیان و یا صاحب خود داشته باشد. غالباً حیوانات خانگی از میان حیوانات دارای جثه کوچک و دارای خلق و خوی آرام انتخاب می‌شوند. استعداد یادگیری یکی دیگر از عوامل انتخاب یک حیوان به عنوان حیوان خانگی است.

 

اگر دلیل شما برای نگهداری یک حیوان خانگی، فقط به خاطر این است که دوستان یا اقوامتان حیوان خانگی دارند، بهتر است از نگهداری حیوان خانگی منصرف شوید. زیرا اگر به حیوانات علاقه نداشته باشید، پس از مدتی نگهداری آن برای شما به یک دردسر بزرگ تبدیل خواهد شد و در آن صورت هم شما اذیت خواهید شد.

 

فروشگاه حیوانات خانگی

 

نکات مهم برای خرید از فروشگاه حیوانات خانگی

در هنگام خرید از فروشگاه حیوانات خانگی برای خرید پرندگان و پستانداران، کف قفس آنها را نگاه کنید، مدفوع آنها باید طبیعی باشد.

-پر پرندگان باید منظم و سالم باشد و زخمی نشده باشند.

-حیوان سالم و سرحال باشد و نسبت به محرک‌ها واکنش نشان دهد.

-برای خرید ماهی‌های آکواریومی توجه کنید که بدن آنها کاملاً سالم باشد و آنها به طور طبیعی در آب شنا کنند.

-اگر در فروشگاه حیوانات خانگب  مشاهده کردید که تعدادی از حیوانات مریض هستند، و بقیه حیوانات نیز خیلی سرحال نیستند، از آنجا خرید نکنید.

-پرندگان، پستانداران، ماهی‌ها و خزندگان، همگی باید از اشتهای مطلوبی برخوردار باشند.

-اگر تجربه ی کافی دارید، به دقت حیوان را معاینه کنید.

-اگر تجربه کافی ندارید، از یک فرد با تجربه یا فروشنده کمک بگیرید و از او بخواهید در مورد حیوان مورد نظر برای شما توضیح دهد.

-از خرید حیواناتی که قاچاق غیر‌قانونی اند خودداری کنید، زیرا ممکن است بعداً از نظر قانونی برایتان دردسر ساز شود.

 

 

 

خرید غذا از فروشگاه حیوانات خانگی

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیازهای هر موجود جانداری تغدیه‌اش است. از انسان گرفته تا گیاهان، با تغذیه نامناسب دچار کاهش عمر، بیماری‌های مختلف و معمولا مرگ زودرس می‌شوند.

 

زمانی که از یک حیوان در خانه خود نگهداری می‌کنید، باید برای مسئله غذای حیوان خانگی هم اهمیت ویژه‌ای قائل شوید زیرا در غیراین صورت سلامت حیوان خود را به شدت به خطر خواهید انداخت.

به غیر از فروشگاه حیوانات خانگی این روزها داروخانه‌های دامپزشکی در کوچک‌ترین شهرها نیز تاسیس شده‌اند. همین داروخانه‌ها معمولا غذاهای متنوع گونه‌های مختلف حیوانات خانگی را به فروش می‌رسانند اگر هم در مراکز استان یا شهرهای بزرگ‌تر ساکن هستید، قطعا پت‌شاپ‌های زیادی نیز در دسترس شما خواهند بود که طیف بسیار متنوعی از غذاهای حیوانات خانگی را پوشش می‌دهند.

فروشگاه حیوانات خانگی

اما علاوه بر این که غذاهای گونه‌های مختلف حیوانات با هم متفاوت است، حتی حیوانات مختلف یک گونه خاص نیز مانند انسان‌ها سلایق و ذائقه‌های غذایی متفاوتی دارند.

 

برای مثال غذای گربه و سگ کاملا از هم متفاوت است و برای گربه غذاهای مخصوصی وجود دارد که ممکن است مصرف آن‌ها برای بسیاری از سگ‌ها خطرناک باشد و برعکس. اما بین غذاهای گربه نیز تنوع بسیاری وجود دارد و ممکن است گربه شما به جز چند نمونه، به هیچ کدام از غذاهای دیگر گربه‌ها علاقه‌ای نشان نده

 

 

نکاتی که در مورد حیوانات خانگی باید بدانید

-مراقبت از حیوان خانگی کاری 24 ساعته است.

-اگر قرار باشد بیش از 12 ساعت پیش حیوان خانگی‌تان نباشید، حتما وی را به کسی بسپارید که اولا حیوان خانگی‌تان او

رامی‌شناسد و ثانیا شخص مورد نظر اولیه‌های مراقبت از حیوان خانگی شما را می‌داند.

-حیوان خانگی موجودی زنده است و نسبت به برخی مسائل ممکن است حساس باشد یا شخصیت مردم گریزی داشته‌باشد و با سپردنش به دست کسانی که به آن‌ها اعتماد ندارد، وضعیت روانی‌اش را آشفته می‌کنید.

 

فروشگاه حیوانات خانگی

-گربه‌ها در هنگام تنش گوش‌هایشان را به سمت پایین می‌آورند و پشت‌شان را سیخ می‌کنند و دمشان را بر می‌افراشند.

-سگ‌ها در هنگام تنش آرام و قرارشان را از دست می‌دهند و عوعوی بلند و طولانی می‌کنند.

-اگر حیوان خانگی شما علائم ترس و تنش از خود بروز می‌دهد و به خصوص به غریبه‌ها اعتماد ندارد، باید زمان بیشتری در کنارش باشید.

 

ویژگی فروشگاه حیوانات خانگی

فروشگاه حیوانات خانگی ، باید دارای یک سالن یا واحد جدا و مخصوص برای حیوانات در نظرگرفته باشد . همچنین حیوانات در باکس و قفسه های جداگانه نسبت به هم نگهداری شوند.
م حتماباکس ها و قفسه ها دارای برگه شناسایی و ردیابی و لیبل و کد حیوان باشد وجایگاه نیز مشخص باشد و محیط فروشگاه حیوانات خانگی بایستی حتما تمیز و مرتب باشد و بهتر است که زیر نظر کلینیک دامپزشکی مراقبت گردد.
و مشتری نسبت به خرید تمایل و حق تصمیم گیری داشته باشد و محیط کاملا تمیز و بهداشتی باشد و صاحب فروشگاه می بایستی اطلاعات صحیحی راجع به نیازهاخوی وخلق حیوانات ابرازنماید بهتر است که خریداری حیوانات خانگی از مراکزیا افرادی معتبر صورت گیرد و برگه شناسائی وبهداشتی آن در صورت موجود بودن به خوبی کنترل شود

 

 حیوانات خانگی

کلیه حیواناتی که به عنوان همدم انسان در منزل نگهداری می‌شوند را حیوانات خانگی به شمار می‌آورند. این جانوران برای دارندگان یا نگهدارندگانشان سودمندیهای فیزیکی یا عاطفی فراهم می‌کنند.

حیوانات خانگی را می‌تواند در دو گروه حیوانات خانگی متداول شامل سگ گربه پرندگان زینتی و ماهیان آکواریومیو حیوانات خانگی غیر متداول مانندخرگوش ،همستر، لاک پشت ،ایگوانا و همچنین انواع مار، موش سوری ،میمون، جوجه تیغی و .. تقسیم نمود. حیوانات خانگی غیر متداول در واقع حیوانات وحشی یا آزمایشگاهی هستند که به دلیل ظاهر جذاب یا گاهی متفاوت بودن در منزل نگهداری می‌شوند.

 

فروشگاه حیوانات خانگی

 

سگ ها در سه دسته کوچک , بزرگ , متوسط هستند که هر کدام برای شرایط مختلف استفاده میشوند برای مثال سگ هایی با جثه های بزرگ تر برای مواردی همچون حفاظتی یا به عنوان سگ های نگهبان استفاده می شوند. اما به طور کلی می توان حیوانات خانگی را به صورت زیر دسته بندی کرد.

سگ ها

گربه ها

جوندگان

 -پرندگان

-آبزیان

براساس این دسته بندی، اکثر پت شاپ ها، پت شاپ اینترنتی خود را نیز طراحی کرده‌اند.برای تمامی دسته و گروه های ذکر شده از حیوانات خانگی، زیر مجموعه هایی از محصولات متفاوت مانند محصولات بهداشتی، کالاهای خواب حیوان خانگی، اسباب بازی حیوان خانگی، مکمل های دارویی و بهداشتی حیوانات و … قرار داده شده است.همچنین فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی، می‌تواند براساس این دسته بندی، زیر مجموعه‌ای از نام حیوانات و نژادهای متفاوت آنها را برای دسته بندی اصلی ایجاد نمایند.

 

خدمات فروشگاه حیوانات خانگی

خدماتی چون جفت یابی(همسر یابی)، آرایشگاه، شستشو، درمان و پانسیون نگهداری از مواردی است این فروشگاه ها به مشتریان خود ارائه می کنند.

 

بهترین حیوانات خانگی

 

 سگ

برخی سگ‌ها برای نگهداری به عنوان حیوان خانگی مناسب نیستند و به تربیت، ورزش و آزمایش‌های دامپزشکی بیشتری نیاز دارند. اما سگ‌ها با هم متفاوت هستند، بنابراین نژادهای دوستانه، جذاب و باهوش مانند  پاگ، پامرانین ،یورکشایر سگ های مناسبی برای نگهداری در خانه هستند.

گربه

گربه‌ها و سگ‌ها، محبوب کودکان هستند. اما گربه‌ها نسبت به سگ‌ها به توجه و مراقبت کمتری نیاز دارند و البته بی‌نیاز به تعهد نیستند. به هرحال، گربه‌ها مانند سگ‌ها به ایمن‌سازی و آزمایش‌های دامپزشکی نیاز دارند. برخی افراد فکر می‌کنند گربه به دلیل فضای زندگی کمتری که نیاز دارد، نسبت به سگ‌ها انتخاب بهتری است.

طوطی

از میان بهترین حیوان خانگی برای نگهداری در خانه یا آپارتمان ، طوطی شادترین، جذاب ترین و رنگی‌ترین حیوان خانگی محسوب می شود. حدود ۳۵۰ نوع طوطی، در رنگ‌های مختلف از سبز تا قرمز روشن، سیاه و خاکستری و با اندازه‌ای متفاوت از کوچک و حدود ۸ سانتی‌متر تا بزرگ و حدود ۱۰۰ سانتی‌متر وجود دارد. اگر به طوطی‌ها،  توجه مثبت داده شود، حیوانات خانگی بسیار باهوشی خواهند شد و به صاحبان خود علاقه‌مند می‌شوند. درواقع، طوطی‌ها توانایی تقلید اصوات و صدای انسان را ندارد اما اگر تربیت شوند، می‌توانند صداهایی مانند پارس کردن سگ، میو کردن گربه یا حتی صدای زنگ تلفن را تقلید کنند.

طوطی‌ها بهترین دوست نیز هستند و اگر این نوع پرنده را پرورش دهید، می‌توانید تا ۸۰ سال نیز با آن زندگی کنید. همه افراد، هم نوجوانان و هم افراد بزرگسال می‌توانند از طوطی نگهداری کنند

طوطی‌ها، مخلوط دانه‌، میوه و سبزیجات تازه و آب تازه می‌خورند. همچنین، به محیط تمیز و بهداشتی و حمام آفتاب و حمام آب نیاز دارند.

 

حیوان خانگی مناسب برای من کدام است؟

خرید حیوان خانگی مناسب کار دشواری است زیرا نیازها و شرایط نگهداری هر حیوان با یکدیگر متفاوت می‌باشد اما اگر قبل از خرید، به خوبی درباره این امر تحقیق کنید و اطلاعات خود را افزایش دهید، به طبع می‌توانید این کار دشوار را، برای خود آسان سازید.قبل از انتخاب و خرید حیوان خانگی مناسب باید شرایط حیوان را در نظر بگیرید؛

زیرا هر حیوانی ویژگی های خاصی دارد و شما با بررسی این امر می‌توانید در میان حیوانات خانگی بی دردسر، حیوان خانگی را انتخاب کنید که با سبک زندگیتان تناسب داشته باشد.غالباً حیوانات خانگی بی دردسر از میان حیوانات دارای جثه کوچک و دارای خلق و خوی آرام انتخاب می‌شوند.

موارد مهم و موثر در انتخاب نوع نژاد حیوان خانگی

-هزینه نگهداری

-نوع تغذیه

-ملزومات ضروری و بهداشتی

-زادگاه

-طول عمر

انواع حیوانات خانگی مناسب کودکان

-برخی از نژاد های سگ ها و گربه ها که با کودکان به خوبی کنار می‌آیند.

-آبزیانی مانند ماهی ها به خصوص ماهی قرمز بهترین گزینه برای خانواده های  دارای فرزند است.

-لاک پشت برای خانواده های دارای فرزند نوپا مناسب است

-همستر و خوکچه هندی موجودات کوچک و بامزه‌ای هستند که حیوانات خانگی مناسبی برای کودکان محسوب می‌شوند.

-خرگوش نیز برای خانواده هایی که کودک  دارند، مناسب است.

-پرندگان نیز می‌توانند در این ردیف قرار بکیرند اما باید مراقب باشید که فرزند شما به پرنده دست نزند.

 

نگهداری از حیوانات خانگی

همان گونه که می دانید  بخش بزرگی از زندگی با حیوانات خانگی به نحوه نگهداری از آن‌ها باز می‌گردد.

معمولاً مواردی کلی مانند داشتن محیطی نامناسب، نگهداری از پرندگان در قفس‌های کوچک، نگهداری از ماهی در ظرف‌های کوچک و تَنگ، نگهداری از سگ‌هایی از نژاد‌های بزرگ در آپارتمان‌های کوچک نگهداری از حیواناتی که برای بازه‌های زمانی طولانی زنجیر می‌شوند، رفتار نامناسب با حیوانات، جلوگیری از تحرک حیوان خانگی، عدم مراقبت دامپزشکی، می‌توانند خط قرمز‌های نگهداری از حیوانات خانگی به شمار آیند.

بنابراین شما باید برای نگهداری از حیوانات خانگی شرایط لازم را داشته باشید سپس اقدام به خرید حیوانات خانگی کنید.

 

 

 

 

لوازم جانبی در فروشگاه حیوانات خانگی

برای نگهداری و مراقبت از حیوانات خانگی، باید وسایل جانبی و مورد نیاز حیوانات را تهیه کنیم. بدون تهیه لوازم اولیه و جانبی حیوانات، نگهداری از آن‌ها امکان پذیر نمی‌باشد. مثلا به اسباب بازی برای سرگرم کردن حیوانات خود و یا به قفس برای حمل و نقل یا جابجایی حیوانات خانگی نیازمند هستیم. شما می توانید وسایل مورد نیاز خود را از فروشگاه حیوانات خانگی خریداری کنید.

در ادامه چند نمونه از لوازم جانبی و اولیه حیوانات که در فروشگاه حیوانات خانگی  موجود هستند، برای شما نام برده شده است:

  • قفس
  • قلاده
  • اسباب بازی
  • تمیز کنندها
  • پنل‌های سیمی
  • جای خواب و تشک
  • ظروف غذایی

خدمات مشاوره و راهنمایی در فروشگاه حیوانات خانگی

جالب است بدانید در برخی از فروشگاه های مدرن دامپزشک هایی مشغول به کار هستند. صاحبان حیوانات خانگی می توانند در زمینه تغذیه و انتخاب غذای مناسب شرایط نگهداری و دیگر مسائل مربوطه از آن ها مشورت بگیرند.

پت شاپ ها یا فروشگاه ههای حیوانات خانگی زیادی در تهران فعال هستند. که با توجه سلایقِ صاحبان حیوانات خانگی اقدام به عرضه بسیاری از لوازم حیوانات خانگی می کنند. بهترین پت شاپ تهران جایی است که که زیر نظر دامپزشکان حرفه ای و با تجربه اداره شود تا بهترین خدمات ارائه شود.

 

 

“برای مشاهده نمونه ی سگ های آرشاپت به صفحه ی گالری مراجعه کنید”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *