وبلاگ آرشاپت

توله سگ شیتزو

توله سگ شیتزو

توله سگ شیتزو از محبوبترین سگ ها در جهان است. شما با یک پیاده روی کوتاه متوجه این موضوع خواهید شد. نژاد توله سگ شیتزو یکی از بهترین نژاد سگ ها  می باشد که  شما می توانی ازآن  در آپارتمان‌ خود نگهداری کنید این سگ از لحاظ بدنی منحصر به فردی  است . همچنین توله سگ شیتزو هوش مناسبی برای یادگیری وآموزش دارد  واین بدان معنا است که برای تعلیم سگ شیتزو با مشکل زیادی مواجه نخواهید شد.

 

 

 

 

سگ شیتزو سگی با  انرژی و سرزنده است که در کنار آدم ها احساس  خوشحالی و لذت دارد و می تواند این احساس خوشحالی و لذت بردن رو به آدم های اطرافش هم منتقل کند. می توان گفت که توله سگ شیتزو سال هاست که جزو محبوب ترین نژادهای سگ در دنیا به حساب می آید.طبیعت تیزهوش، هوشیار و وفادار شیتزوها زندگی کنارشون رو خیلی جالب و  لذت بخش میکنه.

شخصیت توله  سگ شیتزو

توله سگ شیتزو سرزنده، با اعتماد به نفس و خوش برخورد است به گونه ای  که در کنار خانواده و صاحب خود بودن لذت می برد و هیج فعالیتی را به آن ترجیح نمی دهد. یکی از دلایلی که شیتزوها رو سگ خانواده فوق العاده و محبوبی کرده هم همین ویژگی است.

یکی از ویژگی های شخیصتی توله سگ شیتزو این است که شیتزوها درعین باهوش بودن عاشق راضی کردن صاحب خود هستند به همین دلیل برای کسانی که تاحالا سگ نداشتن انتخاب فوق العاده ای است . البته نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که نمی توانید توله سگ شیتزورا برای مدت طولانی  تنها گذاشت.پس در صورتی که مجبور هستید در طی روز سگ خود را تنها بگذارید توله سگ شیتزو نگیرید.

ویژگی دیگری که در مورد شخصیت این سگ های زیبا باید بدانید این است که این سگ ها  برخورد خوبی با غریبه ها دارند. این بدان معنا است که لازم نیست نگران باشید شیتزوی شما به کسانی که برای بار اول میبیند پرخاش کند یا گاز بگیرد.

 

 

 

 

نکاتی که در مورد توله سگ شیتزو باید بدانید

-هیچ وقت قبل از اینکه یک سگ شیتزو کامل تربیت نشده، آن را  تنها در خانه نگذارید که  توی خونه به تنهایی بچرخد.

-توله سگ  شیتزو صورتی صافی دارد به همین دلیل در مقابل گرما به مشکل بر می خوردچون هوا به اندازه کافی به  اونمی رسد تا حیوان خنک نمی شه. وقتی که هوا گرمه، باید تو خونه و جایی که تهویه هوا داره نگهش دارین.

– باید آمادگی برس و شونه کشیدن روزانه ی پوشش شیتزو رو داشته باشین ؛چون زود توی هم گیر میکنه.

-توله سگ شیتزو با بچه ها رابطه خوبی دارند اما انتخاب خوبی برای خانواده هایی که نوزاد و بچه ی کوچک دارن نیستن چون اندازه ی کوچیکشون ممکنه باعث صدمه غیرعمدی به او شود.

-توله سگ های  شیتزو در هنگام تنفس خس خس می کنند و خروپف میکنند و مستعد مشکلات دهانی هم هستند.

-بیشترسگ ها مدفوع خودشون رو می خورند، توله سگ شیتزو نیزاز این قضیه مستثنا نیست. بهترین راه برای جلوگیری از آن این است که مراقبش باشید  وسریع مدفوع حیوان را  جمع کنید.

-در آخر برای داشتن یک  حیوون خونگی سالم هیچ وقت از یه پرورش دهنده ی زیرزمینی، تولید کننده ی توله یا مغازه ی حیوون خونگی، توله سگ  نگیرین. یه پرورش دهنده ی معتبر پیدا کنید و ازسگ هایی با نژاد سالم و تایید دامپزشک داشته باشد.

توله سگ شیتزو

آموزش توله سگ شیتزو

اگر شما توله سگ شیتزو دارید، برای او یک حلقه مخصوص تهیه کنید که بین دندان هایش بازی کند زیرا در سالهای ابتدایی بیشتراین نژاد به جویدن علاقه بسیاری دارند ، البته شما با آموزش مناسب می توانید به مرور این عادت را متوقف کنید. به یاد داشته باشید که مهم نیست چطور سگ شیتزو شما در مراحل اولیه گاز می گیرد. این کاملا طبیعی است اما اجازه ندهید که به آن عادت کند.

آموزش و مهارت توله  سگ شیتزو، امری زمان بر برای فرد خواهد بود. این آموزش ها در توله سگ شیتزو شامل مواردی مانند بشین، پاشو، بایست، پارس نکن و غیره است. توله سگ  شیتزو داری یک نگرش توام با اعتماد به نفسی است که موجب می شود آموزش برای این حیوان زمان بر و کمی سخت باشد. شما باید صبورباشید و آموزش را متوقف نکنید. به ویژه سگ شیتزو به عامل شکستن اسباب و وسایل علاقه زیادی دارد.

نکاتی که در مورد  آموزش  توله سگ شیتزو باید بدانیم

دادکشیدن، فریاد زدن و تنبیه بدنی سگ توله شیتزوممنوع است .تنبیه بدنی توله سگ هیچ چیزی به سگ آموزش نمی دهد، بجای تنبیه کردن حیوان، به درستی با او رفتارکنید  تنها تنبیه درست و مثبت، نوعی تدبیر ابتکاری جهت تفهیم توله سگ به اشتباه بودن رفتارش می باشد.

انتظار بیش از اندازه ازتوله سگ شیتزو نداشته باشید برنامه استاندارد تربیتی مناسب برای آموزش سگ داشته باشید . یک توله سگ نمی تواند کاری را انجام دهد که هنوز توانایی آن را کسب نکرده است و یا هنوز نمی تواند به خوبی آن را درک کند.برای مثال، توله سگها نمی توانند ادرار خود را برای مدت طولانی نگه  دارند. برای آموزش این مورد لازم است به صورت مرتب توله سگ را طی فواصلی معینی به بیرون از منزل یا محل مخصوص دستشویی ببرید. بنابراین ناعادلانه است که توله سگ سه ماهه را بخاطر ادرار کردن روی فرش یا کفپوش و بدلیل آنکه طی پنج ساعت او را از محل مخصوص دستشویی دور نگاه داشته ایم سرزنش کنیم.

توله سگ را از محیط بیرون دور نگه ندارید به دلایل سلامتی حیوان،برخی دامپزشکان به صاحب سگ توصیه می کنند که توله را تا زمانی که واکسیناسیون آن  کامل نشده است، به محیط بیرون نبرید. اما در عین حال توجه به این نکته داشته باشید که عدم اجتماعی کردن توله سگ، منجر به عدم یادگیری صحیح و عدم تربیت مناسب می شود.

 

 

 

توله سگ شیتزو

نکات مثبت توله سگ شیتزو

-توله سگ شیتزو سگی کاملا اجتماعی و عاشق آدم هاست.

– توله سگ شیتزو ریزش موی کمی دارد به همین دلیل برای کسانی که به موی سگ آلرژی دارند انتخاب مناسبی است.

-این سگ برای کسایی که تابه حال سگ نداشتن انتخاب خیلی خوبی است.ودر آخر به هیچ وجه توله سگ شیتزو  را مجازات نکنید، صبور باشید و با مهربانی با او  رفتار کنید.

 

تغذیه  توله سگ شیتزو

 

توله سگ شیتزو در این سن به ٢وعده غذا در روز نیاز دارند و استفاده از شیر به عنوان یک نیم وعده مفید خواهد بود.تا این زمان حیوان کاملا باید به مقررات غذا خوردن شامل محل غذا خوردن، ساعت غذاخوردن و ظرف غذاى مخصوص خود عادت کرده باشد.

 

توله سگ شیتزو باید ساعات مشخصى از شما غذا بخواهد که در این سن شامل یک وعده غذاى کامل در صبح، یک نیم وعده سبک در ظهر و یک وعده کامل در شب باشد،از دادن غذاى اضافه در بین این ساعات به توله سگ  شیتزو خوددارى کنید.

 

غذا نباید بیش از ٢٠ تا ٢۵ دقیقه جلوى حیوان بماند،اگر در این مدت غذایش را نخورد آن را برداشته و حیوان را تا وعده بعدى گرسنه نگه دارید.بعد از مدت کوتاهى او خواهد آموخت که غذایش را باید هرچه زودتر بخورد وگرنه گرسنه خواهد ماند.

 

وعده هاى غذایی توله سگ شیتزو  باید کامل و حاوى مقدار لازم پروتئین،کربوهیدرات،چربى و انواع ویتامین ها باشد.حیوان خود را به خوردن یک نوع غذا عادت ندهید و سعى کنید تنوع را در غذاى او رعایت کنید،حیوانى که فقط گوشت مرغ یا گوشت قرمز بخورد بعد از مدتى ضعیف شده و دچار سوءتغذیه خواهد شد.

توله سگ شیتزو

غذای خام سلامت توله سگ شیتزو را به خطر می اندازد

 

از دادن غذاهاى خام و یخ زده و داغ به توله سگ شیتزو خوددارى کنید .غذاى خام می تواند منبع آلودگى انگلى و میکروبى بوده و سلامت حیوان را به خطر بیاندازد.غذاى یخ زده نیز می تواند باعث تخریب مخاط دستگاه گوارشى حیوان شده و موجب اسهال می شود و همچنین این آزردگى مخاطات مى تواند باعث فعال شدن میکروب هاى موجود در دستگاه گوارش شده و سم این باکترى ها ممکن است حیوان را مسموم کرده و حتى باعث مرگ او شود، دادن غذاهاى داغ هم به دلیل اینکه باعث سوزاندن دهان و مخاطات مرى حیوان مى شود نامناسب است.

 

نژاد سگ شیتزو با اینکه اصلا خصلت درندگی و وحشی بودن را ندارد، بلکه بسیار دوست داشتنی و مهربان است. این سگ بانمک خانگی جزو نژاد های محبوب و پرطرفدار در دنیا می باشد که قیمت بالایی نیز نسبت به اغلب سگ ها دارد.

 

شیتزو یک دوست و همدم بازیگوش و پرانرژی برای شما است و همچنین دوست دارد که در طول روز با شما بازی کند و شما را به دنبال خود از این اتاق به آن اتاق بکشد و از این کار بسیار لذت می برد.

 

در سال های اخیر مربیان زیادی از سرتاسر دنیا روی این سگ سرمایه گذاری کرده اند تا اصلاحاتی را روی نژاد سگ شیتزو انجام دهند. یکی از نقاط ضعف این سگ گوش ندادن به دستورات صاحب خویش است و این نیز بخاطر روح بازیگوشی است که در وجود این سگ قرار دارد.

رنگ بندی سگ شیتزو

سگ های این نژاد در رنگ های بسیار متفاوتی دیده می شوند. شیتزو هایی که در ایران وجود دارند در رنگ های مشکی، سفید، قهوه ای، طلایی، خرمایی، طوسی و خاکستری دیده می شوند. اما طبق گزارشات موجود، رنگ های جگری، بلوطی و حتی آبی هم در سگ های این نژاد دیده شده است.

قیمت سگ شیتزو در رنگ های متفاوت تا حدودی اختلاف دارد. ظاهر سگ یکی از ویژگی هاییست که در فروش شیتزو و قیمت آن تاثیر به سزایی دارد. در بازار ایران شیتزوهای سه رنگ که شامل رنگ های سفید، سیاه و قهوه ای هستند بیشتر دیده می شود.

در اثر ترکیب شیتزو با دیگر نژاد ها که اصطلاحا به آن ها سگ های هیبریدی گفته می شود، رنگ های بسیار متفاوتی از این نژاد به وجود آمده است که سبب رنگ بندی بی نظیر آن ها شده است.

 

 

نکات جالب در مورد شیتـزو

-قیمت شیتزو کراس ( سگ حاصل از جفت گیری شیتزو با یک نژاد دیگر ) نسبت به شیتزوی اصیل پایین تر است. با این حال ممکن است حتی ظاهر زیباتری نسبت به شیتزوهای اصیل داشته باشند.

-شخصیت و ظاهر شیتزو در سنین بالاتر تا حدودی غیر قابل پیش بینی است. اگر توله ی شیتزو خریداری کنید، باید انتظار هر ظاهر و رفتاری را از او در سنین بالاتر داشته باشید.

-شیتزو کراس ها نسبت به شیتزوهای اصیل به میزان کمتری به بیماری های این نژاد مبتلا می شوند.

-شیتزو تریر یکی از محبوب ترین و دوست داشتنی ترین نژادهای شیتزو کراس است که از میکس سگ شیتزو و سگ تریر حاصل می شود.

 

 

 

 

برای مشاهده نمونه ی سگ های آرشاپت به صفحه ی گالری مراجعه کنید”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *