وبلاگ آرشاپت

خرید سگ تهران

خرید سگ تهران

خرید سگ تهران

 خرید سگ تهران کمی برای افرادی تازه کار سخت است.معمولا ظاهر سگ ها اولین ویژگی است که توجه خریداران سگ را به خود جلب می کند.

 هر کسی  که قصد خرید سگ دارد در وهله اول باید ظاهر سگ را بپسندد که البته طبیعی و بدیهی است اما توجه داشته باشید که اگر فقط بخواهید سگی را تنها با توجه به ظاهرش انتخاب کنید احتمال اینکه در نگهداری و پرورش آن به مشکل برخورید بسیار زیاد است.

خرید سگ تهران

 به همین خاطر شما  باید در کنار ویژگی های ظاهری سگها آشنایی کامل هم با نژاد آن سگ و همینطور نژادهای دیگر داشته باشید تا بتوانید با توجه به شرایط خود و توانایی های خود در نگهداری از سگها ، بهترین نژاد را انتخاب بفرمایید چراکه هر کدام از نژادهای سگ ویژگی های بسیار خاص و منحصر بفرد خود را دارد پس طبیعتا هرکدام احتیاج به شرایط ویژه نگهداری خاص خود را دارند .

 

 

چه سگ هایی برای شما مناسب نیستند

 

در هنگام خرید سگ اول از همه، از خرید سگ های با انرژی بالا اجتناب کنید زیرا شما قادر نخواهید بود به آنها ورزش و تحرک کافی بدهید. و همین امر موجب  ناامیدی و حتی شاید افسرده سگ شود. ممکن است. در عوض، یک سگ کم انرژی تر را انتخاب کنید.

همچنین، بدانید که اگر باهوش ترین سگ ها از آموزش و تحرک کافی برخوردار نباشند، بی حوصله می شوند. پس اگر یک سگ باهوش به خانه بیاورید، نتیجه آن احتمالا شبیه سگ های پر انرژی خواهد شد.

از آوردن توله سگ نیز تا جای امکان خوداری کنید زیرا آنها انرژی زیادی دارند و در طول سال اول نیاز به مراقبت ونگهداریی خاصی دارند.

خرید سگ نوجوان و جوان نیز ممکن است انرژی و نیازهای بیشتری داشته باشند. در عوض، ایده خوبی  برای شما خرید سگ میانسال یا سگ ارشداست. فقط به یاد داشته باشید که سگ های ارشد ممکن است در نهایت به مراقبت های پزشکی بیشتری نیاز داشته باشند.

 

چند نکته جالب قبل از خرید سگ تهران

وقتی شما یک سگ می خرید چند روز اول یک دوره بسیار مهم و حساس برای حیوان شما خواهد بود..برای حیوانی که به تازگی خریده اید می بایست یک سری قوانین ایجاد کنید تا بتوانید این پروسه را برای خودتان و خانواده تان راحت کنید.

 

تصمیم بگیرید که سگ شما باید بیشتر زمان خود را در کدام قسمت منزل شما بگذراند .به این دلیل که تغییر محیط اون رو تحت فشار زیادی قرار میده.

 خرید سگ تهران

تربیت کردن سگ اولین نقطه ارتباط شما با او هست.یه زمانی  را برای سگ بگذارید تا یک لیست از لغات برای سگ خود تهیه کنید که هرزمان کسی خواست آنها را استفاده کند سگ شما به راحتی آنها را متوجه شود.این کار باعث می شود بعد از خرید سگ بتوانید استرس سگتان را کاهش دهید و خیلی سریع دستورات شما رو یاد بگیره.

 

 

 

خرید سگ در اندازه، شکل و رفتارهای مختلف

 

هیچ گونه‌ای از حیوانات  به اندازه سگ‌های اهلی شده، دارای اندازه، شکل، متنوع نیستند. امروزه سگ‌هایی دست آموزکوچک  سگ‌های نگهبان  گله بزرگ ، سگ‌هایی با پوزه بسیار کوتاه تا سگ‌هایی با پوزه بسیار بلند، و سگ‌هایی با تنه درشت و تپل و پاهای کوتاه قدرتمند تا سگ‌هایی با پاهای بلند، پیدا کنید.

 سگ‌هایی هستند که پوشش مویی ندارند و سگ‌هایی هم هستند که بسیار پر مو می‌باشند. برخی از سگ‌های بسیار اجتماعی هستند در حالی که برخی دیگر بسیار محتاط و محافظه کار می‌باشند. تنوع بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد. که هریک از این سگ ها ویژگی های خود را دارند بنابراین در هنگام خرید سگ تهران دقت لازم را داشته باشید.

 

انتخاب سگ مناسب

 

در هنگام خرید سگ تهران انتخاب سگ مناسب برای خود و منزلتان، باید با دقت انجام گیرد نه بر اساس خرید سگ بدون برنامه ریزی و تحقیق. توله سگ پشت ویترین مغازه فروش حیوانات خانگی ممکن است با مزه به نظر برسد ولی آیا شما چیری در مورد آن سگ می دانید؟

روزهای اول که در خانه شماست خیلی ساکت و آرام اطراف سگتون بمونید و هیجان زیاد مثل گردش در پارک و بازی با بچه های همسایه رو محدود کنید.این کار نه تنها باعث می شود که سگ راحت تر در منزل شما بماند بلکه به شما فرصت بیشتری می دهد تا با سگ  تنها باشید و راحت تر سگتون رو بشناسید .

 خریدسگ تهران

 

نکاتی در مورد خرید سگ تهران

 

1- برای خرید سگ تهران  ابتدا باید در مورد خصوصیات نژادی سگ ها  کاملا مطالعه کنید و از دامپزشکان مجرب در زمینه حیوانات خانگی مشاوره بگیرید تا بهترین نژاد را متناسب با نیاز خود تهیه نمایید.

2- در هنگام خرید سگ تهران از مکانی خرید نمایید که اصول بهداشتی در آن جا کاملا رعایت شده باشد و واقعا زیر نظر دامپزشک باشد و تمامی دامپزشکان دارای کارت شناسایی و مهر مربوطه می‌باشند.

3- در هنگام خرید سگ تهران تنها به شناسنامه بهداشتی سگ فروشی‌ها اکتفا نکنید زیرا در قریب به اتفاق این مراکز به دلیل صرفه جویی در هزینه‌ها واکسیناسیون و درمان ضد انگلی انجام نمی‌ دهند و لذا هر وقت سگی خریدید واکسیناسیون کامل و درمان ضد انگل حیوان را حتما انجام دهید و سهل انگاری ننمایید.

4- قبل از خرید سگ تهران حتما اطلاعاتی را در مورد تعیین سن سگ خود کسب کنید تا سگ‌های پیر را به جای سگ جوان یا سگ بالغ با جثه کوچک را به جای توله به شما ندهند.

خرید سگ تهران

در هنگام خرید سگ تهران به این موارد توجه کنید

– سگ‌ها معمولا تا یک سالگی از نظر جسمی و جنسی بالغ می‌شوند و ادعای اینکه سگ پس از این سن باز هم رشد می‌نماید کاملا اشتباه است و برخی برای فروش سگ‌های کوچک جثه خود با سن بالا این ادعا را می‌نمایند که مثلا سگ تا ۲ سالگی یا بیشتر رشد می‌کند.

6- اگر نژاد خاصی را  خریداری کردهاید باید اطلاعات کافی راجع به استانداردهای نژادی آن بدست آورید تا سگ ناخالص را به جای سگ اصیل به شما نفروشند مثلا وجود لکه سفید رنگ در سگ‌هایی مانند ژرمن شپرد دلیل بر ناخالصی حیوان است.

7- اگر سگی در سن حدود ۱۰ ماهگی با بالا نشانه ای از نگهبانی نداشته باشد و اصطلاحا بازیگوش باشد در آینده سگ نگهبان خوبی نمی‌شود و ارزش خریدن ندارد.

8- سگ فروش‌ها در مواردی سگ دو رگه خود را با عنوان یک نژاد خاص می‌فروشند، مانند شیتزوتریر یا پکینوا یا  که این نژادها به هیچ عنوان ثبت شده نیستند.

سن سگ در هنگام خرید سگ تهران

از آنجا که توله های سگ به شدت بازیگوش هستند و دارای انگیزه فراوان جهت یادگیری نیز می باشند . طبیعتا قیمتشان به نسبت سگ هایی که سن بالایی دارند بیشتر است. سگی را خریداری نمایید که میانگین سن آن از زمان نوزادی تاسه ماهگی است. زیرا در این مدت تعلیم سگ بسیار آسان تر از زمان های دیگر است.

سگ آپارتمانی  وخرید سگ آپارتمانی

سگ هایی که جثه کوچکی دارند و سرو صدای کمتری دارند و نیاز به پیاده روی کمتری دارند را سگ های آپارتمانی می گویند. این سگ ها به دلیل سازگاری با محیط داخل آپارتمان قیمت بیشتری نسب به سگ هایی که در شرایط محیطی بیرون زندگی می کنند . البته سگ های نگهبان اصیل که فقط برای نگهبانی یا شکار نیز استفاده میشوند هم قیمت های بالایی دارند.

تصمیم برای خرید سگ تهران

قبل از خرید سگ باید به این موضوع دقت داشته باشید که خرید سگ تعهد برای نگهداری از سگ به مدت ۱۰ الی ۱۵ سال و پرداخت همه هزینه های نگهداری سگ و زمان گذاشتن برای بازی باهاش، آموزش دادن به حیوان  و عشق ورزیدن به این حیوان مهربان و اجتماعی است .

پس فقط وقتی تصمیم به خرید سگ گرفتید که از همه جوانب داشتن سگ، مشکلات نگهداری از انها  آگاه شده باشید و بتوانید با چشم باز این تصمیم مهم رو عملی کنید.

 

خرید سگ تهران

هزینه های جانبی سگ ها که در هنگام خرید سگ باید بدانید

-هزینه سالیانه دامپزشکی شامل چکاپ، قرص ضد انگل، واکسیناسیون، گرفتن ناخن، تخلیه کیسه مقعدی

-هزینه عمل عقیم سازی یک بار در طول حیات حیوان

-هزینه آرایشگاه ۲ الی ۳ بار در سال برای سگ های نژاد موبلند مثل سگ شیتزو

-هزینه غذای خشک، غذای کنسروی یا خانگی و تشویقی ماهیانه و احتمالا مکمل ها

-هزینه لوازمی مانند باکس، پارک، جای خواب، اسباب بازی،

-هزینه پانسیون یا هتل در صورتی که بخواهید  به مسافرت بروید

-هزینه گرفتن مربی و تربیت سگی

 

 

موارد مهم که در رابطه با خرید سگ تهران باید بدانید

سگ یک حیوان خانگی دوست داشتنی است که نیاز به مراقبت های خاص دارد . خرید سگ کار خیلی سختی است، مخصوصا اگر برای اولین بار  و بی تجربه باشید. برای همین نباید بدون اطلاعات کافی اقدام به خرید سگ تهران کنید. وقتی سگی رو خریدی، مسئولیتش تا آخر عمر اون سگ با شما است  برای همین این تصمیم، تصمیم خیلی مهمی است و بهتر است  قبل از خرید سگ تهران به اندازه کافی در موردش تحقیق و مطالعه کرده باشید تا بهترین نژاد و سالم ترین و مناسب ترین نژاد باشد.

 

 

خرید سگ شیتزو

شیتزو سگی هوشیار و با شهامت است، این نوع سگ‌ها خوشحال و سر سخت،هستند و با کودکان رابطه خوبی برقرار می کنند ،به طور کلی می‌توان گفت که سگ شیتزو سگی آرام و باوفا است که خیلی زود با همه افراد صمیمی می‌شود، در هنگام خرید سگ شیتزو این را بدانید که آموزش دادن به  این سگ باید با صبر و حوصله و با محبت انجام بگیرد همچنین این سگ به پارس کردن علاقه دارد، سگ شیتزو در داخل خانه آرام ،لجباز، باهوش و بازیگوش است.

 

خرید سگ یورکشایر

سگ یورکشایر برای نگهداری در آپارتمان سگی مناسب می‌باشد. در خانه فعال و پر جنب و چوش است بنابراین  نیازی به حیاط ندارد. نسبت به هوای سرد حساس می‌باشد و مکان‌های گرم را بیشتر ترجیح می‌دهد. اگرقصد خرید سگ یورکشایر را دارید بدانید که این سگ برای نگهداری در آپارتمان بسیار مناسب است. به همین دلیل سگ یورکشایر را می‌توان به عنوان خرید سگ آپارتمانی معرفی کرد.

 

 

 

 

سگ یورکشایر

 

 

خرید سگ پامرانین

 

سگ پامرانین  یکی از کوچکترین نژاد‌های سگ خانگی است و یکی از محبوب ترین نژاد های سگ حال حاضر در دنیا می باشد . سگ پامرانین با قیافه بامزه و خندان و خز پفکی و پرپشت و دم برگشته اش یکی از نژادهای سگ محبوب در ایران است. سگ های پامرانین در ایران بر اساس ظاهرشان به دو دسته تقسیم می شوند ، سگ پامرانین خرسی و سگ پامرانین روباهی

 

سگ پامرانین خرسی به پامرهایی گفته می شود که پوزه کوتاه تر، چهره خندان تر و موهایی پرپشت تر و به اصطلاح پرورش دهنده ها تپل تری دارند . سر پامرانین خرسی گرد تر و چشم هایشان به هم نزدیک تراست.

 

سگ پامرانین روباهی پوزه کشیده تری دارد و چهره اش جدی تر است . گوش های تیز و صورت کشیده ویژگی های دیگر سگ پامرانین روباهی هستند. سگ پامرانین روباهی بخاطر پوزه کشیده تر و چشمان بادومی ترش، کمی به روباه شبیه است و به همین دلیل به آن پامر روباهی می گویند .

 

سگ پامرانین در ایران جزو سگ های گران محسوب می شود و بسته به اینکه ظاهر آن توله پامرانین چقدر بانمک باشد ، بین ۵ تا ۱۵میلیون تومان روی آن قیمت گذاری می کنند.

 

هدفتان از خرید سگ چیست؟

یکی از نکاتی که قبل از خریدسگ  باید بدانید این است که این سگ قرار است در چه جایگاهی باشد. برای مثال برای نگهبانی انتخاب شده یا نگهداری درآپارتمان  پس این مسئله بسیار حائز اهمیت است زیرا که هر نژادی برای انجام کارهای مخصوص به خود مناسب است. برای مثال نژادهایی مانند سگ گلدن رتریور، در صورت آموزش صحیح سگ‌های خانوادگی خوبی هستند در صورتی که اصلاً برای نگهبانی مناسب نمی‌باشند.

 

 

 

کدام نژاد برای شما مناسب‌تر است؟

 

برای اینکه بدانید کدام نژاد برای شما مناسب است لازم است ابتدا لیستی از ویژگی‌هایی که برایتان در الویت است را تهیه کنید. دوست دارید سگتان بزرگ باشد یا کوچک؟ سگ‌های کوچک اغلب در فضاهای کوچکتر بهتر عمل می‌کنند. غذا و ملزومات برای سگ‌های بزرگ گران‌تر است.

 

آیا سگی می خواهید که بسیار فعال باشد یا ترجیح می‌دهید سگی داشته باشید که آرام و کم‌تحرک باشد؟

نوع پوشش مو برایتان اهمیت دارد. آیا حاضرید با ریزش مو کنار بیاید؟  آیا به‌دنبال سگی هستید که ریزش مو کمی داشته باشد؟

نژادهایی از سگ وجود دارد که برای تربیت نیازمند وقت بیشتری هستند مانند هاسکی از طرفی دیگر نژادهایی مانند  ژرمن شپرد و پودل در زمان کمتری تربیت می‌شوند بنابراین لازم است قبل از خرید سگ در مورد سگ مورد نظر خود تطلاعات دقیقی بدست آوردید سپس اقدام به خرید سگ کنید.

 

 

 

“برای مشاهده نمونه ی سگ های آرشاپت به صفحه ی گالری مراجعه کنید”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *