وبلاگ آرشاپت

خرید سگ پیکینیز

سگ پیکینیز

خرید سگ پیکینیز

خرید سگ پیگینیز: سگ پیکینیز سگی صبوراست  که نگهداری از آن برای بیشتر افراد آسان است. اگر قصد خرید سگ پیکینیز را دارید در هنگام خرید سگ پیکینیز به این نکات توجه داشته باشید که این نوع سگ سینه پهن و پشتی صاف دارد.

 

خرید سگ پیکینیز

انواع رنگها سگ پیکینیز شامل رنگ قرمز ، حنایی ، سیاه ، سفید و قهوه ای است.به طور کلی سگ  پیکینیز یک سگ آپارتمانی است و اندازه متوسط آن ترجیح دارد.

 

مشخصات سگ پیکینیز

مهمترین مشخصه که در هنگام خرید سگ  پیکینیزیاید بدانید این است که این سگ ها  صورت تخت (و چشمهای درشت بیرون زده دارند، پاها کوتاه و خمیده دارد  ودر اغلب موارد  دم این سگ ها  روی پشتش می افتد.

در این نژاد استاندارد این سگ  رنگی خاصی وجود نداره و همه جور رنگی در این سگ ها دیده شده است ولی رنگ های سفید و سیاه و کرم و قرمز و طلایی شایع ترین رنگ برای این سگ است.

 

خلق و خو سگ پیکنیز

 

در هنگام خرید سگ پیکنیزبهتر است از خلق و خوی اینسگ نیز اطلاعات داشته باشیدبه طور کلی می توان گفت که رفتارسگ  پیکینز شبیه به شیر است زیرا بی‌ اندازه استقلال‌طلب، بی‌ باک و مبارزه‌ طلب است. درباره خصوصیات نژاد سگ پکینیز باید گفت که این سگ ها بسیار شجاع هستند که اصولا با غریبه ها خیلی خو نمی گیرند و بسیار دنبال جلب توجه هستند .این نژاد سگ آپارتمانی روحیه ی بسیار حساسی دارد.

 

ارتفاع این  سگها بین  ۳۰ تا ۴۵ سانتیمتر است. این سگ ها سری عریض دارند و فاصله بین دو چشم ابن سگها زیاد است. بدن آنها موهای بلندیدارند  که نیاز به رسیدگی و بهداشت مداوم دارد.

 

علاوه براینکه  پوشش خارجی بدن، دندانهای آنها نیز به مسواک زدن مداوم نیاز دارد. این حیوان بسیار مطیع، فرمانبردار، آرام و صمیمی است.

 

 

 

 

مراقبتهای لازم از سگ پیکینیز

در هنگام خرید سگ پیکنیز بهتر است اطلاعات کامل از نحوه مراقبت از این سگ را کسب کنیددر اینجا به برخی از این مراقبت ها اشاره شده است

-با توجه به بینی کوتاهی که  سگ پیکینیزدارد در بیشتر مواقع خروپف می کنند

-اطراف چشم پیکینیز حالت  برآمده دارد که ممکن است در جریان بازیهای خشن دچار آسیب دیدگی شود ببنید این مشکل به ندرت ممکن است اتفاق بیفتد با این حال بهتر است مراقبت کنید.

پیکینیزها در صورت خود چین و چروک های زیادی دارند . این چین چروکها ممکن است سبب مشکلاتی تحریک پوست یا عفونت شوند. چین و چروکها باید تمیز و خشک باشند.

-پیکینیزها  مستعد ابتلا به اضافه وزن و چاقی هستند پس به میزان خوردن این سگ ها دقت داشته باشید

-پیکینیز به پارس کردن تمایل زیادی دارند.

 

 

 

خرید سگ پیکینیز

 

 

رژیم غذایی و خرید سگ پیکینیز

 

قبل از خرید سگ پیکینیز این نکته را بدانید که غذای روزانه این سگ ها  ۱/۲ تا ۱ پیمانه غذای خشک با کیفیت است  که به دو وعده غذایی تقسیم می شود.

مقدار غذایی که سگ شما نیاز به  خوردن دارد  بستگی به اندازه سن، ساختار، سوخت وساز و سطع فعالیتهای سگ است . سگها هم مثل انسانها شخصیتهای حقیقی هستند ونیاز های غذایی همه آنها مثل هم نیست کیفیت غذای سگ نیز متفاوت است.شما بهتر است غذای به سگ بدهید تا اینکه ظرف غذای او را چندین بار پر کنید.پیکینیزها سگهای قوی و عضلانی هستند ، اما آنها نباید چربی داشته باشند. شما می توانید سگ خود را بوسیله اندازه گیری مواد غذایی و غذا دادن دو بار درروز به جای ترک غذا در تمام وقت در وضعیت جسمی خوبی قرار دهید.

 

نکاتی که درمورد خرید سگ پیکینز باید بدانید

این سگ ها به علت خصوصیات ژنتیکی که دارند خود مستعد بعضی بیماری ها هستند مثلا از دندان های سگ پیکینز باید به خوبی مراقبت  شود زیرا  دندان های این سگ ها  به سرعت فاسد شده و خواهند افتاد.

در هنگام خرید سگ پیکینیز مطمئن شوید که دندان های سگ شما  به طور مرتب و تمیزباشد در نژاد این سگ  گاهی نارسایی های قلبی به صورت ژنتیکی بروز می کند که حیوان بصورت ناگهانی و بدون علائم قبلی دچار مرگ ناگهانی می شود

از مشکلات دیگر این حیوانات صورت پهن و فرورفته ان است که ممکن است تنفس را برای آن ها دشوار کند و آن ها را مستعد مرگ های ناگهانی خواهد نمود.

از آنجائیکه موهای پر پشت و بینی کوتاهی دارند، ممکن است که به خوبی نتوانند گرما را تحمل کنند.

 

شرایط نگهداری سگ پیکینیز

 

سگ پیکینیز برای زندگی درآپارتمان مناسب می باشد و اصولاً در داخل خانه آرام است و نیازی به حیاط برای زندگی ندارد. خرید سگ پیکینیز به عنوان سگ آپارتمانی گزینه مناسبی است.

 

 

 

 

فعالیت بدنی سگ پیکینیز

 

با وجود این که سگ پیکینیز نیاز به فعالیت بدنی چندانی ندارند اما باید به اندازه کافی ورزش و فعالیت بدنی داشته باشد تا سلامت حیوان حفظ شود.

پیکینز دارای پوستی با موی فراوان و یال بلند هستد که بر روی گردنشان قرار دارد. پوشش خارجی بدن این سگ صاف وخشن و قسمت زیرین آن کلفت و نرم است.

 

این نکات را در خرید سگ پیکینیز در نظر بگیرید

تربیت سگ ها پیکینیز کمی سخت است  چون هم لجبازند و هم به نسبت بعضی نژادهای دیگر  خیلی باهوش نیستند،

آموزش پارس نکردن برای این سگ ها مهم است چون ممکنه عادت کنند و بیش از حد پارس کنند. این سگ ها تحمل هوای گرم رو اصلا ندارند ولی در هوای سرد تحمل بیشتری دارند.

 

خرید سگ پیکینیز

 

این سگ ها نیاز به ماهی یک یا دوبار حمام دارند، ولی مسواک زدن این سگ ها حداقل هفته ای یک بار باید انجام شود.

مو این سگ ها را باید حتما به صورت روزانه برس بکشید این سگها ریزش مو دارند  و با یک برس کشی روزانه می توانید خانه را تمیز و بدون مو نگه دارید.

همون طور که قبلا هم گفته بودم باید آموزشش این سگها باید از سن کم و خیلی جدی و با حوصله شروع شود، تا اجتماعی شود.

 

در آخر برای داشتن یک توله سگ سالم، هرگز از پرورش دهندگان نامعتبر یا مغازه هایی که حیوانات خانگی  یفروشند خریداری نکنید. بدنبال پرورش دهنده ای باشید که تمامی آزمایشات مربوط به سگها را در زمینه بیماریهای ژنتیکی انجام داده باشد و سگهایی که مزاج سالم دارند را انتخاب کنید.

 

نکات برجسته ومهمی که در هنگام خرید سگ پیکینیزباید بدانید

با توجه به بینی کوتاهی که دارند پیکینیزها  دارند  برخی با صدای بلند خر وپف می کنندپس یه این مورد در هنگام  خرید سگ پیکینیز توجه کنید.

اطراف چشم پیکینیز حالت  برآمده دارد  که ممکن است در جریان بازیهای خشن آسیب ببنید یا بترکد؛ این موضوع بسیار نادر است، اما می تواند که اتفاق بیافتد.
-پیکینیزها میزان بیش از حدی چین و چروک روی صورتشان دارند. این چین چروکها ممکن است سبب بروز مشکلاتی مانند درماتیتهای پوستی، تحریک پوست یا عفونت شوند. چین و چروکها باید تمیز و خشک نگه داشته شوند از مواردی که درخرید سگ پیکینیز باید توجه شود .
-پیکینیزها اگر در خوردن غذا زیاده روی کنند مستعد ابتلا به اضافه وزن و چاقی هستند.
-پیکینیز ممکن است دست به اعتصاب غذا بزند فقط برای اینکه به صاحبش ثابت کند که از او سرتر است .
-پیکینیز به پارس کردن زیاد تمایل دارد در هنگام خرید سگ پیکینیزاین مورد را در نظر بگیرید.
-از آنجائیکه موهای پر پشت و بینی کوتاهی دارند، ممکن است که به خوبی نتوانند گرما را تحمل کنندیکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید سگ پیکینیز باید یه ان توجه شود .
-برای داشتن یک توله سگ سالم، هرگز از پرورش دهندگان نامعتبر یا مغازه هایی که حیوانات خانگی میفروشند خریداری نکنید. بدنبال پرورش دهنده ای باشید که تمامی آزمایشات مربوط به سگها را در زمینه بیماریهای ژنتیکی انجام داده باشد و سگهایی که مزاج سالم داشته باشند.

میزان سازگاری نژاد پیکینیز با کودکان و حیوانات خانگی دیگر

 

در هنگام خرید سگ پیکینیز این را بدانید که این سگ  انتخاب خوبی برای خانواده هایی که کودکان نوپا دارند نیست. پیکینیز رفتاری خشن و اذیت شدن را نمی تواند تحمل کند و از خودش دفاع خواهد کرد.

بهتر است  به کودکانتان در مورد رفتارشان با سگها و نوازش کردنشان آموزش دهید و همواره روابط بین آنها نظارت داشته باشید و هیچگاه آنها را با هم تنها نگذارید تا از گاز گرفتن و کشیدن دم و گوش از سوی هردویشان جلوگیری کرده باشید. به کودکان یاد دهید زمان غذا خوردن سگ به او نزدیک نشوند و دست به غذایش نزنند. مهم نیست که چقدر رفتار آنها دوستانه باشد هرگز سگ را با کودک تنها نگذارید.

خرید سگ پیکینیز

غذاهای سالم برای سگ پیکینیز


 بیشتر غذاهای سگ  می توانند مواد مغذی مورد نیاز شما را برای سگ شما فراهم آورند. این غذاها به صورت خشک استفاده می شود، از جمله مزایای این غذاها این است که می تواند کمک کند که دندان های حیوان خانگی شما از پلاک  و جرم حفظ شود و سلامت دندان ها یش حفظ شود.

این نژاد دارای صورت مسطح و پهن با بینی کوتاه است. این نه تنها باعث می شود که پیکینیز مشکلات تنفسی داشته باشد هم چنین باعث می شود که او گرمای بیش از حد را نتواند تحمل کند.این سگ ها مستعد ابتلا به بیماری پریودنتال هستند.

به یاد داشته باشید که چهره سگ تان را پس از یک وعده غذایی که شامل مواد غذایی کنسرو شده است ،کاملا تمیز کنید و اجازه ندهید هیچ ذره غذایی روی صورت او بماند.

آراستگی درسگ های پیکینیز

 

شما می توانید موهای پیکینیز خود را به صورت هفتگی با یک برس کوچک شانه بزنید .بهتر است قبل از برس زدن، موهای او را به آرامی با آب بشویید تا از شکستگی موهای او جلوگیری شود. شانه زدن را باید به صورت عمقی انجام دهید ،اگر شما فقط برس را روی موهای سطحی او بکشید موی مرده ای را که در عمق است بیرون نمی اورید .

 

هم چنین باید از یک شانه فلزی برای پاها، گوش ها و دم استفاده کنید. موهای این مناطق به راحتی به هم متصل می شوند، بنابراین باید هر روز آنها  را شانه کنید.
روزانه باید با یک توپ پنبه ای مرطوب صورت و اطراف چشم او را پاک کنید تا از مشکلات پوستی در این منطقه جلوگیری شود. برای جلوگیری از عفونت، پوست را تمیز و خشک کنید. هر زمان که پیکینیز خود را خیس می کنید، باید پوست او را کاملا خشک کنید تا مرطوب نباشد و مستعد رشد عفونت نشود.

 

مشکلات مربوط به سلامتی این نژاد  که در خرید سگ پیکینیز باید بدانید

 

پیکینیز هم مانند بسیاری از نژادهای دیگر با پیکره بندی مشابه صورت و چین خوردگی های صورت،حساس به زخم ها و عفونت ها است .چشمان آنها  علاوه بر این مشکلات دچار ناهنجاری های مژه هم می شوند که بسیار رایج هستند و شما باید پیکینیز خود را برای جلوگیری از مشکلات مربوط به چشم هر چند وقت یک بار نزد دامپزشک ببرید.با توجه به پوزه کوتاه این نژاد مشکلات تنفسی نیز رایج می باشد.
شما باید تلاش کنید پیکینیز را از محیط های سرد، مرطوب و همچنین هوای خیلی گرم دور کنید.هم چنین او را در محیط های خیلی بسته قرار ندهید زیرا خطر خفگی برایش پیش می آید.
مشکلات دیسک ستون فقرات را می توان با جلوگیری از پریدن روی مبلمان و….در آن پیش گیری کرد. اختلالات عضلانی و سنگهای ادراری مشکلات دیگری هستند که در این نژاد شایع اند.

 

نکاتی راجع به تغذیه پکینیز هادر هنگام خرید سگ پیکینیز

-مواد غذایی خشک با کیفیت بالا برای سگ‌تان فراهم کنید.

-تغذیه متعادل او را که باعث رشد کامل او می شود می توانید با مواد غذایی همچون بادمجان، مواد غذایی کنسرو شده و یا آب مخلوط اب با آن ها انجام دهید. شما همچنین می توانید تخم مرغ، میوه ها و سبزیجات و پنیر را استفاده کنید.توله های پیکینیز باید احتمالا از غذاهای پرچم دار استفاده کنند زیرا در سن رشد هستند و نیاز های تغذیه ای شان زیاد است.

 

 

در غیر این صورت ممکن است منجر به کمبود مواد معدنی و ویتامین، مشکلات دندان و استخوان ها شوند و هم چنین ممکن است بعضی از مواد غذایی باعث  چاقی شود.
آب تمیز و تازه آشامیدنی را نیز در هر زمان و به طور مرتب برای او اماده‌ کنید. توله های پکینیز در سنین 8 تا 12 هفتگی به چهار وعده غذایی در روز نیاز دارند.

 

 

برای مشاهده نمونه ی سگ های آرشاپت به صفحه ی گالری مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *