وبلاگ آرشاپت

سگ یورکشایر عروسکی

سگ یورکشایر عروسکی

سگ یورکشایر عروسکی

سگ یورکشایر عروسکی موی بسیار بلند ، زیبا و ابریشمی دارد که از دو سوی بدن آویزان است. توله هایی که از بالغین خالص یه دنیا می آیند کاملاً سیاه همراه با لکه های برنز هستند. با آنکه سگی ناز پرورده می باشد اما موجودی است شجاع که درواقع خلق و خوی تریرها را حفظ کرده است. بدن تو پر ، خوش فرم و دارای نسبت های مناسبی است . سر کوچک و پهن و بینی سیاه دارد. چشم ها دارای اندازه متوسط ، تیره رنگ و نافذ بوده و حالت بیرون زده آن شدید نیست گوشها شکل و حالت افراشته دارد.  سگ یورکشایر عروسکی بر خلاف جثه کوچکش سگ شجاعی است. پر انرژی ، باهوش و سرزنده. نسبت به صاحبش باوفا است اما به غریبه ها اعتماد نمی کند. نسبت به سایر سگها و حیوانات حات تهاجمی دارد و بطور کلی خلق و خوی تریرها را حفظ کرده است. سگ یورکشایر عروسکی  این نژاد به مراقبت و توجه زیادی نیاز دارد. یورکشایر سگ شیرینی استو به پارس کردن علاقه زیادی دارد که البته می توان به راحتی او را از این کار منع کرد.برخی از آنها در سنین پایین دچار پوسیدگی دندان می شوند.مشکل در هضم غذا ، فرم غیر طبیعی استخوان جمجمه که در آن اندازه جمجمه از 20 س.م کمتر می شود. معمولاً ماده ها زایمان مشکلی دارند در تغذیه آنها از غذای خشک استفاده کنید تا دندانهایشان سالم و تمیز باقی بماند. باید بطور منظم برای چک کردن به دندان پزشک مراجعه کرد تا از عفونت و ریختن دندانها جلوگیری شود. سگ یورکشایر عروسکی چشمهای سیاه متوسط، و گوش های مثلثی دارند. موی بلند وابریشمی شان رنگ های متفاوتی دارد، نقره ای و برنزی است.    

تغذیه سگ یورکشایر عروسکی

سگ یورکشایر عروسکی می توانند سیستم گوارشی بسیار حساسی داشته باشند که باعث می شود در غذا خوردن ایراد گیر باشند و هر چیزی را نخورند . مشکلات در هنگام غذا خوردن زمانی بروز می کنند که سگ شما دچار بیماری های لثه و دندان باشد . اگر او در هنگام غذا خوردن یا بعد از آن دچار ناراحتی می شود و احساس خوبی ندارد حتما برای چکاپ به دام پزشک مراجعه کنید . این نژاد فکر می کنند سگ های بزرگی هستند و در صورت امکان تلاش می کنند تا با سگ های بزرگ تر از خودشان دعوا کنند به همین خاطر مطمعن شوید که سگ تان را تحت کنترل داشته باشید و برای اینکه او آداب اجتماعی را فرا بگیرد سعی کنید از سنین کم او را به کلاس های آموزشی اطاعت کردن و رام شدن ببرید 

نکاتی در هنگام خرید غذای سگ یورکشایر عروسکی

  زمانی که شما برچسب روی غذای سگ ها را می خوانید گوشت می بایست جزو اولین ماده تشکیل دهنده آن باشد و در رده دوم نشاسته های قابل جذب مانند برنج قرار می گیرند . ماده بعدی فرآورده های جانبی می باشند که در اکثر مواد تشکیل دهنده غذای حیوانات به چشم می خورند و به معنای بخش هایی از اعضای بدن حیوانات دیگر می باشد.   که در غذای انسان ها استفاده نمی شوند مانند استخوان ها , بعضی ارگان ها , خون , بافت چربی و روده ها . بسیاری درباره استفاده از فرآورده های جانبی در غذای سگ ها نظر موافقی دارند ولی در کل صاحبان حیوانات خانگی می بایست به دنبال محصولاتی باشند که بر روی برچسب آن منبع حیوانی فرآورده های جانبی ذکر شده باشد برای مثال فرآورده مرغ یا بره. از استفاده محصولاتی که دارنده این فرآورده ها بدون ذکر منبع هستند خودداری کنید . سگ یورکشایر عروسکی

خلق و خوی سگ یورکشایر عروسکی به آموزش و میزان اجتماعی شدنش در دوران کودکی بستگی دارد. سگ های یورکشایری که خوب آموزش دیده باشند اعتماد به نفس دارند، شجاع و جسور هستند. آنها برای بیرون از خانه زندگی کردن مناسب نبوده و نمی توانند هوای خیلی گرم و یا خیلی سرد را دوام بیاورند. یوکشایرترییر ها نگهبانان خوبی بوده و به هر چیزی که به نظرشان عجیب بیاید پارس می کنند. 

سلامتی سگ یورکشایر عروسکی

 در سگ یورکشایر عروسکی کمبود قند خون نیز اتفاق می افتد. این حالت به خصوص در صورتی که بین نوبت های غذایی فاصله زیاد باشد اتفاق می افتد. یورکشایر های لاغر هم به این مشکل مبتلا می شوند. محیط های سرد، خستگی، غذای نامناسب، استرس از عوامل تشدید کننده این مسئله هستند. بهتر است به سگ یورکشایر عروسکی آموزش داد تا از ارتفاع نپرد و از پله ها به آرامی بالا برود. در رفتن این استخوان می تواند درد زیادی را برای حیوان به همراه آورد. در برخی از سگ های این نژاد تنگی مجاری تنفسی نیز گزارش گردیده است، در این حالت حیوان دچار سرفه های شدید و ناگهانی می شود و سعی می کند حرکات خود را محدود کند.   سگ یورکشایر عروسکی به صاحبشان بسیار خو می گیرند، با بچه ها بسیار خوب کنار می آیند، به کوچک ترین صدایی عکس العمل نشان می دهند بنابر این می توانند به عنوان سگ نگهبان کوچک نیز مورد استفاده قرار گیرند. آموزش پذیری سگ یورکشایر تریر بسیار خوب بوده و قابلیت آموزش به عنوان سگ شکاری برای خارج کردن حیوانات کوچک از لانه هایشان را نیز دارند.  سگ یورکشایر عروسکی بسیار مستعد ابتلا به  عطسه معکوس هستند . آن ها به جای این که مانند عطسه عادی هوا را به بیرون از بینی شان فشار بدهند این هوا را به داخل فرو می دهند و صدایی مانند غاز از خودشان ایجاد می کنند . با وجود این که این صدا برای اطرافیان سگ ها ممکن است هشدار دهنده باشد و آن ها را نگران کند اما در واقع هیچ ضرری برای سگ ندارد و این صدا ها بعد از چند دقیقه قطع می شوند    

 

آراستگی سگ یورکشایر

  آراستگی موهای بلند یورکشایر ها در صورتی که به جای ابریشمی بودن نرم باشند بسیار نیاز به دقت دارد زیرا به راحتی موها در هم گره می خورد . حتی در صورتی که موهای او را کوتاه نگه دارید باز هم باید او را به آرامی هر روز شانه بزنید تا از بوجود آمدن گره ها جلوگیری نمایید تا حیوان  ظاهری مرتب و آراسته داشته باشد . نژاد های با جثه کوچک مستعد ابتلا به بیماری های دهان و دندان هستند و یورکشایرها از این دسته مثتثنی نیستند .  دندان های آن ها می بایست به صورت منظم مسواک زده شود و سالی یک بار برای پاکسازی حرفه ای او را پیش متخصص حرفه ای ببرید . به عنوان بخشی از پروسه نظافت گوش های او نیز نیاز به رسیدگی و چک شدن دارند و از همین رو داخل آن ها را با دقت بسیار نگاه و بررسی کنید .  

روزانه چه میزان غذا باید به یورکشایر ها داد ؟

  سگ های کوچک فعال می توانند روزانه به ازای هر پوند 40 کالری مصرف کنند و سگ های بزرگ حداقل 20 کالری به ازای هر پوند وزن به غذا  نیاز دارند . میزان مصرف روزانه کالری در سگ هایی با تحرک کم کاهش می یابد و به همان میزان برای سگ های فعال  که بیشتر زمان خود را در بیرون از خانه می گذرانند این میزان افزایش پیدا می کند . برای هر سگ عواملی از جمله  سن , متابولیزم , تمرینات , محیط زندگی و سلامت کلی او تعیین کننده میزان دقیق کالری که به سالم و قوی ماندن او کمک می کند است . در صورتی که یورکی تان اضافه وزن دارد به او تمرینات و ورزش های مختلف بدهید و از وعده های غذایش بکاهید.   

  

نکات برجسته سگ یورکشایر

  
  • اهلی کردن این سگ ها کار سختی است به همین دلیل آموزش جعبه برای این سگ ها  توصیه می شود.
 
  • دارای جثه ای کوچک و ساختاری حساس هستند به همین دلیل برای خانواده هایی که بچه ی کوچک دارند توصیه نمی شود.
 
  • این سگ ها  زیاد پارس می کنند اما باید به او یاد بدهید که این کار را نکند.
 
  • سگ یورکشایر عروسکی سیستم گوارشی حساسی دارند به همین دلیل اگر پرخوری کنند، دچار مشکل می شوند، اگر هنگام غذا خوردن متوجه ناراحتی در سگ شدید او را برای معاینه نزد دامپزشک ببرید.
 
  • برای خرید یک سگ سالم، هرگز آن را از پرورش دهنده غیر قانونی یا فروشگاههای حیوانات خانگی خریداری نکنید، و توله سگی را پیدا کنید که او را از نظر عدم وجود بیماری های ژنتیکی که ممکن است سگ به آن مبتلا شود آزمایش کرده باشند.
 

خلق وخو سگ یورکشایر عروسکی

بر خلاف جثه کوچکش سگ شجاعی است. پر انرژی ، باهوش و سرزنده است و نسبت به صاحبش باوفا است اما به غریبه ها اعتماد نمی کند. نسبت به سایر سگها و حیوانات حالت تهاجمی دارد و بطور کلی خلق و خوی تریرها را حفظ کرده است. این نژاد به مراقبت و توجه زیادی نیاز دارد. یورکشایر تریر سگ شیرینی است و به پارس کردن علاقه زیادی دارد که البته می توان به راحتی او را از این کار منع کرد.  راه های ارتباط برای مشاوره با ما تماس بگیریداجودانیه.کوهپایه ۴ کوچه عروجی.انتهای کوچه لاله پلاک۶ 0912-1854807 – نوری 09362796923 – نوری 021-22280185 – نوری تماس همه روزه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب کانال تلگرام: @ARSHAPETSHOP ALIRAZAGHI1365291@GMAIL.COMمطالب مرتبطخرید و فروش انواع سگ عروسکی و آپارتمانیخرید و فروش سگ های گارد و نگهبانفروش انواع گربه های نژاددارقیمت سگ پامرانین عروسکی ارزان | خرید و فروش پامرانینخرید و فروش سگ شیتزو | قیمت سگ شیتزو ارزانخرید و فروش سگ پاگ | فروش سگ پاگ ارزانقیمت سگ ژرمن شپرد | سگ ژرمن ارزان قیمتخرید و فروش سگ یورکشایر ارزان | قیمت سگ یورکخرید سگ آپارتمانی ارزانقیمت سگ عروسکی | قیمت سگ های خانگیفروش سگ خانگی در تهران | فروش توله سگ آپارتمانیفروش گربه پرشین | گربه پرشین عروسکیفروش توله سگ آپارتمانی | خرید توله سگ ارزانفروش بچه گربه تازه متولد شده | خرید بچه گربه ارزانقیمت بچه گربه پرشین | خرید و فروش گربه پرشین

نوشته های مشابه

11 دیدگاه در “سگ یورکشایر عروسکی

  1. Raxa گفت:

    Verry good

  2. Fansi گفت:

    Hello

  3. Jaaan گفت:

    Good animals

  4. Aihan گفت:

    Perfect

  5. Tiam گفت:

    Thanks for site

  6. Reha گفت:

    Very nice

  7. Asem گفت:

    Yorkshire is best dog

  8. Akan گفت:

    Mr.noori thanks for yor job

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *