وبلاگ آرشاپت

غذای سگ شیتزو

غذای سگ شیتزو

غذای سگ شیتزو باید شامل مواد مورد نیاز سگ باشد. به طور کلی توله سگهای شیتزو در مرحله حساس رشدشان نیازهای غذایی خاصی دارند . به همین دلیل در دوره رشد ماهیچه ها و استخوانهای حیوان  باید مواد مغذی خاصی دریافت کنند تا قوی و سالم بمانند ، سیستم ایمنی بدن باید تقویت شود تا بتواند سگ را قوی و نفوذ ناپذیر بسازد.

 

 

 

 

 

 

همان گونه که می دانید نژاد سگ شیتزو جزءکوچکترین سگهای جهان  محسوب می شود که بسیار پر طرفدار است و این به این معنی است که اکثر این سگ ها خانگی هستند . سگهای شیتزو بسیار مهربان هستند و شخصیتی مستقل دارند ، قدرت شنوایی قوی و موهای بلندی دارند که باید به آنها رسیدگی شود . سگ شیتزو به دلیل جثه کوچکی که دارد باید تغذیه خاصی داشته باشن و از غذاهایی استفاده کند که مخصوص سگ ها تهیه شده است ، مثلا باید غذاهایی بخورند که اندازه آنها با فک و دندانهای کوچک آنها سازگاری داشته باشد .

غذای سگ شیتزو وحجم متناسب ان

در مورد غذای سگ شیتزو بیاد داشته باشید که این نژاد استعداد چاقی دارد، بنابراین خیلی مهم است که تعداد کالری‌‌های غذایی آنهاشمارده شود. میزان مصرف غذایی شینزوهای پیر و توله حدود ۲۸۰ کالری در روز، شیتزوهای بزرگسال حدود ۳۴۰ کالری و شیتزوهای بازیگوش و فعال ۵۴۰ کالری به طور روزانه در نظر بگیرید. شما می‌توانید اطلاعات مربوط به کالری‌ها را روی بسته غذای حیوانات بیابید. در بیشتر مواقع این اطلاعات را می‌توانید در قسمت اطلاعات تغذیه و یا در راهنمای تغذیه جستجو کنید. اگر در یافتن اطلاعات مربوط به کالری ناموفق بودید، می‌توانید در انتخاب غذایی سگ شیتزو صرف‌نظر کرده و یا مستقیما با مرکز تولید تماس بگیرید.

غذای سگ شیتزو چیست

در هنگام خرید غذای سگ شیتزو باید به نوع غذایی که می‌خواهید به حیوان خود دهید بیشتر دقت کنید. سعی کنید غذاهایی که خودتان می‌خورید را به سگ شیتزو ندهید، زیرا ممکن است ترکیبات غذایی ما به گونه‌ای باشد که به سلامت حیوان آسیب برساند. به عنوان مثال  غذاهای مانند همبرگر و بیکن برای سگ‌ها اصلاً مناسب نیستند چون در داخل آنها نمک و چربی وجود دارد که می‌تواند التهاب پانکراس ایجاد کند. یه طور کلی بسیاری از مواد غذای مورد استفاده انسان‌ها برای سگ و دیگر حیوانات خانگی ضرر دارد.

 

 

غذای توله سگ شیتزو

غذای سگ شیتزو برای توله ها و در این سن شیر است. اما این را بدانید که شیر سگ ماده از نظر مواد تشکیل دهنده و غلظت با شیر گاو متفاوت است، ممکن است توله ها با خوردن این نوع شیر دچار نفخ شده و یا مبتلا به اسهال شوند.

از یک ماهگی به بعد می توانید غذای سگ شیتزو را افزایش دهید به طور کلی  کم کم حجم غذای کمکی را بیشتر کنید و از مقدار شیر بکاهید. در این دوره شما می توانید برای غذای سگ شیتزو از غذاهای مخصوص کودک انسان، تکه های کوچک گوشت مرغ پخته، برنج نرم ، آب گوشت یا مرغ به همراه سبزی و سایر غذاهای نرم و سبک برای تغذیه در این سن مناسب است. در ابتدا، وعده غذای کمکی باید فقط کمتر از نیمی از وعده های غذای روزانه را تشکیل دهد و به تدریج و با افزایش سن توله، تعداد وعده غذاهای غیر شیری را افزایش داده،

 

غذای سگ شیتزو حجم معینی از مواد مغذی

باید مطمئن شوید غذای سگ شیتزو به مقدار کافی کلسیم، فسفر و پتاسیم را از غذای خود دریافت می‌کند. این مواد غذایی به عملکردهای سلامتی سگ کمک می‌کنند، اما در توسعه و نگهداری استخوانهای قوی و سالم ضروری هستند. این مواد مغذی کمتر از ۵ درصد از غذای سگ شیتزو را جبران می‌کند اما بسیار ضروری است که مطمئن شوید که غذای سگ شیتزوشما  مقدار کافی از نیازهای را رفع می‌کند.

غذای سگ شیتزو وحجم معینی از پروتئین

در هنگام خرید غذای سگ شیتزو بخاطر داشته باشید که پروتئین در تامین انرژی کافی، ماهیچه و سیستم ایمنی با حفظ آمینو اسیدها نقش اساسی و ضروری ایفا می کنند.توله‌سگ‌ها به غذاهایی نیاز دارند که دارای حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین باشد. در سگ شیتزو بالغ یا بزرگتر بین ۱۵ تا ۲۰ درصد به غذاهای پروتئین‌دار احتیاج دارد. لازم از در غذای سگ شیتزوغذاهایی با منابع پروتئینی باکیفیت مانند مرغ، گوشت گاو و ماهی گنجانده شود.

تفاوت اصلی بین غذای سگها به غیر از قیمت‌، کیفیت منابع پروتئینی آنها می‌باشد. لازم است به دنبال لیست مواد اولیه‌ای باشید که شامل تمامی منابع گوشتی باشد. برای انتخاب منابع مواد مغذی در غذای سگ شیتزو از هرگونه غذاهای بدست‌آمده، افزودنی و یا فراورده‌های جانبی دوری کنید. برای ترکیبات مورد نیاز درغذای سگ شیتزو باید به دنبال کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز را تامین می‌کنند باید به دنبال منابعی مانند جو، جلبک دریایی و برنج ،حبوبات و گندم باشد.

مورد منع در غذای سگ شیتزو

-مصرف سیر و پیاز

مصرف هر گونه سیر و پیاز به اشکال مختلف (خام، پخته، پودر و خشک شده) در غذای سگ شیتزو  منجر به تخریب گلبول های قرمز در سگ ها و بروز کم خونی در انها می شود. مقادیر کم آن در صورتی که هر از گاهی در غذا وجود داشته باشد مشکل ساز نیست ولی مقادیر زیاد آن و یا مصرف طولانی مدت مقادیر کم می تواند منجر به مسمومیت و کم خونی گردد. علائم مسمومیت با پیاز و سیر تهوع، اسهال، بی علاقگی به غذا، بی حالی و تنگی نفس می باشد.

 

 

غذای سگ شیتزو

 

 

-مصرف شیر و ترکیبات آن

برخی از سگ ها به خصوص در سن پایین نسبت به لاکتوز موجود در شیر حساس بوده و دچار اسهال می شوند و در برخی نیز حساسیت هایی که اغلب با خارش پوست همراه است ایجاد می شود. در این شرایط باید از مصرف محصولات لبنی خود داری نمود.

-هر گونه گوشت قرمز به صورت خام

مصرف هرگونه گوشت قرمز به صورت خام مانند جگر، شش گاو و گوسفند،هر گونه استخوان مرغ استخوان ماهی و استخوان کله و پای مرغ وکلیه استخوانهای ریز مرغماهی با استخوان حتی استخوان خیلی ریز تخم مرغ خام برای این سگ ها مضر است.

نکاتی در مورد غذا دادن به سگ شیتزو

-غذا باید سر ساعت مقرر جلوی سگ گذاشته شود و ۲۰-۱۵ دقیقه بعد برداشته شود تا سگ به این زمان عادت کند.

-ظرف غذا و آب باید از جنس استیل باشد و د هر روز شستشو شود.

-از مکمل های ویتامینه و مواد معدنی در غذایی سگ خود استفاده نمایید. در مواقع بیماری ، بر اساس نظر دامپزشک غذای حیوان را تهیه کنید.

-با کاهش تعداد وعده‌ها میزان غذا در یک وعده باید افزایش یابد.

-آب تازه باید همیشه در دسترس سگ باشد.

غذای سگ شیتزو چند بار در روز داده شود

وعده‌هایی که غذا در اختیار حیوان خود قرار می‌دهید اهمیت ویژه‌ای دارد. برخی از دامپزشکان معتقدند که توله سگ‌ها باید همیشه غذا در دسترسشان باشد، ولی برخی نیز وعده‌های منظم غذایی را توصیه می‌کنند

 

برای توله سگ‌ها بین ۴-۶ وعده در روز می‌باشد. در شرایطی که توله سگ‌ها به طور آزادانه غذا می‌خورند، بعدها که به بلوغ می‌رسند تغییر وعده‌های غذایی آنها به ۲ بار در روز بسیار مشکل خواهد بود و اگر بخواهند در دوران بزرگ‌سالی نیز به طور آزادانه غذا بخوردن مشکلات چاقی و سلامتی بروز خواهد داد. پس بهتر است برای توله سگ‌های خود وعده‌های غذایی مشخص تعیین کنید.

در هر وعده  ۱۵-۲۰ دقیقه به حیوان فرصت دهید تا غذای خود را بخورد؛ اگر حیوان گرسنه باشد در این مدت غذایش را می‌خورد در غیر این صورت نخواهد خورد و شما باید غذا را از جلوی او بردارید تا در وعده دیگر دوباره غذا در اختیار او قرار دهید. تعیین دقیق تعداد وعده‌های غذایی حیوان نیز باید با در نظر گرفتن سن، نژاد، میزان فعالیت، وضعیت بدنی (چاق/لاغر) و وضعیت سلامت سگ انجام شود.

چه غذایی باید به حیوان خود بدهیم؟

باید به نوع غذایی که می‌خواهید به سگ  خودبدهید بیشتر دقت کنید. سعی کنید از غذاهایی که خودتان  مصرف می کنید برای سگ خود استفاده نکنید.، زیرا ممکن است ترکیبات غذایی ما به گونه‌ای باشد که به سلامت حیوان آسیب برساند. به عنوان مثال همبرگر  برای سگ‌ها اصلاً مناسب نیستند چون در داخل آنها نمک و چربی وجود دارد که می‌تواند التهاب پانکراس و در برخی نژادها نفخ  ایجاد کند.

 

 

 

 

غذای سگ شیتزو

غذای مناسب برای سگها تقریباً در همه سنین وشرایط قابل استفاده است

1.میوه ها وسبزیجات تازه و خام یا پخته مثل؛هویج، کرفس، اسفناج، تره، سیب زمینی، کدو، شلغم، سیب، خیار

2.حبوبات پخته ونرم شده ویا پودر آنها مثل،لپه، عدس، نخود، لوبیا برای بیشتر سگ ها مفید است.

3.غذاهای گوشتی پخته ونرم وآب آنها مثل،گوشت مرغ، گوشت قرمز، ماهی بودن استخوان، کله پاچه، سیرابی وشیر دان، سنگدان

4.دیگر غذاهای مثل برنج نرم، نان، عسل

5.لبنیات مثل ماست کم چرب شیرین، شیر کم چرب، پنیر

 

نکاتی در رابطه با تغذیه سگ شیتزو

نکته ای مهم در رابطه با سگ شیتزو بسیار با اهمیت و مهم هست این است که به هیچ عنوان غذای این سگ را به سرعت تغییر ندهید بلکه به تدریج و اندک اندک آن را با مقدار کم طی چند روز تغییر بدهید مخصوصا در سنین پایین  و همواره نیز سعی نمایید که از دادن غذاهای بی کیفیت خود داری نمایید .

این حیوان میل زیادی به خوردن غذا دارد حتی با وجود سیری به همین دلیل مهم هست که شما مراقبت نمایید که سگ شیتزوی شما بیش از حد غذا مصرف نکند زیرا که این مورد سبب چاق شدن و معده  خواهد شد.

 

 

نکات دیگری از تغذیه شیتزو


توله سگ شیتزو مانند سایر نژاد ها نیاز به کلسیم و فسفر دارد و این نسبت باید حدود۱ به ۲ باشد. این نیز مهم است که سگ و توله سگ مواد غذایی لازم را نه بیش از حد و نه کمتر از حد نیاز باید دریافت کنند. از آنجا که کلسیم می تواند بر رشد استخوان موثر باشد،اگر شما در حال تغذیه توله سگ خود با غذایی هستید که فرموله شده است و کلسیم نیز به آن اضافه شده است ، باید از اضافه کردن هر گونه مواد غذایی دارای کلسیم  به رژیم غذایی بپرهیزید مانند شیر و پنیر و یا سایر مکمل های کلسیم. اختلالات کلسیم می تواند منجر به مشکلات سلامتی جدی مانند اختلال وسواسی-اجباری  و درد استخوان شود که ممکن است نیاز به عمل جراحی و دیگر مشکلات ارتوپدی داشته باشد.

 

 

جستجو برای غذاهایی با مقدار چربی متناسب

اطمینان یافتن از اینکه آیا توله‌سگ‌ شیتزو از سلامتی برخوردار است، امری بسیار مهم می‌باشد. درحالی که چربی مضر بنظر می‌رسد، اما درواقع به رشد بافت مغز سالم کمک می‌کند و منابع انرژی لازم برای توله‌سگ‌ شیتزو را تامین می‌کند. توله‌سگ‌ شیتزو نیازمند ۵ تا ۱۰ درصد چربی خام در رژیم غذایی‌ است و سگ شیتزو بزرگتر به غذاهایی احتیاج دارد که حاوی ۵ درصد چربی باشد. چربی می‌تواند حاصل منابع گوشتی و یا یک مکمل مانند ماهی‌ روغن باشد.

 

 

 

 

 “برای مشاهده نمونه ی سگ های آرشاپت به صفحه ی گالری مراجعه کنید”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *