وبلاگ آرشاپت

غذای سگ پامرانین

پت شاپ تهران

غذای سگ پامرانین

غذای سگ پامرانین : بهترین غذا برای این سگ ها غذاهای خشک مخصوص است زیرا دندان و لثه های سگ را سالم نگه می دارند و تمامی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز حیوان را دارا می باشند.

به این نکته توجه داشته باشید که  حساسیت غذایی در پامرانین ها نسبتا شایع است به همین دلیل شما باید غذاهای مختلف با طمع های متفاوت برای سگ خود تهیه کنید.اگر نشانه هایی از حساسیت غذایی در سگ خود مشاهده کردید با دامپزشک خود  تماس بگیرید و غذای حیوان را تعویض نمایید.

 

غذای سگ پامرانین

مقدار غذای سگ پامرانین

مقدارغذای سگ پامرانین به طور روزانه یک چهارم تا نصف لیوان از غذای خشک با کیفیت است که  بهتر است در دو نوبت  به حیوان داده شود توجه داشته باشید که مقدار غذای سگ پامرانین بیشتر به اندازه، سن ، ، سوخت وساز و میزان فعالیتش بستگی داره.  زیرا سگ ها هم مانند آدم ها ، منحصربه فرد هستند  وبه یک اندازه غذا نمیخورند. به عنوان مثال سگی که فعالیت زیاد دارد بیشتر ازسگ تنبل به غذا نیاز دارد.

همچنین کیفیت غذا هم باید در غذای سگ پامرانین در نظر گرفته شود زیرا هر چه کیفیت غذای سگ پامرانین بهتر باشه، سگتون بیشتر تغذیه می کند.

ویژگی سگ پامرانین

سگ پامرانین یکی از جذاب ترین نژادهای سگ است که به راحتی از آنها می توان در محیط های  کوچک نگهداری کرد. این نژاد جثه کوچک دارد و گوش‌های آن کوچک و نوک تیز هستند که همین امر سبب شده تا قیافه‌شون خیلی خیلی بامزه بنظر برسد. نکته جالب دیگر این است که این نژاد شباهت بسیار زیادی به روباه دارد.

سگ های پامرانین سگ های باهوشی هستند و در صورتی که از علم آموزش فرمان به سگ برخوردار باشند، بسیار مطیع و گوش به فرمان صاحبان خود می باشند.

 

 غذای توله سگ پامرانین

اولین نکته ای که باید در مورد غذای سگ پامرانین توجه کرد، این است که غذای توله ها پامرانین  تا ۴ هفتگی تنها شیر است و پس از آن می توان غذاهایی مانند جگر، گوشت، مرغ، برنج، ماهی، پای مرغ، تخم مرغ و سبزیجات برای تغذیه این حیوانات استفاده کرد. البته به این نکته توجه داشته باشید که درزمانی که سگ شما بیمار است باید غذای مصرفی سگ زیر نظر دامپزشک باشد، بهتر است در چنین شرایطی از مکمل ها که حاوی ویتامین ها و پروتئین ها می باشد استفاده کرد.

میزان غذای سگ پامرانین چه مقدار باید باشد

میزان غذای سگ پامرانین هم به شرایط سگ ارتباط دارد. اینکه سگ،شما  پیر است یا جوان است،ویا اینکه از لحاظ فعالیت‌های بدنی در شرایط خوبی است یا مجبور است که دائما در گوشه‌ای بخوابد ،آیا در شرایط آب و هوای سرد زندگی می‌کند یا گرم؟ در داخل خانه نگهداری می‌شود یا خارج از خانه است ؟ آیا در دوران شیردهی است یا نه؟

 

در هر یک از این موارد نیازهای تغذیه‌ای متفاوت خواهد بود. اما به عنوان یک قاعده کلی می‌توان به ازای هر کیلوگرم وزن بدن 28 گرم غذای خشک در نظر گرفت.  همچنین سگ‌های کوچک به غذای بیشتری نسبت به سگ‌های بزرگ‌تر احتیاج دارند. زیرا نیازهای غذایی بیشتر در ارتباط با سگ‌های پیر به غذای کمتری نیاز دارند. اشتهای سگ‌های آبستن در اواخر آبستنی و شیردهی نیز بیشتر می‌گردد.

 

غذای سگ پامرانین

نکاتی در ارتباط با غذا ی سگ‌ پامرانین

-آب تازه باید همیشه در دسترس سگ باشد.

-غذا باید سر یک ساعت مقرر جلوی سگ گذاشته شود و 20-15 دقیقه بعد برداشته شود تا سگ عادت کند.

-به سگ بالغ حدود یک بیستم وزنش در روز غذا بدهید.

-از مکمل های ویتامینه و مواد معدنی در جیره غذایی سگ خود استفاده نمائید.

آیا سگ ها می توانند هر غذایی را مصرف کنند؟

بیشتر افراد دوست دارند از غذای شخصی خود به سگشان بدهند در صورتی  که ممکن است این کار به ضرر سگ باشد ، از نظر غذایی سگ ها مرزهای خاصی دارند که باید آنها را رعایت کنیم تا سگ دچار مشکل نشود.

مواد غذایی مانند سیر و پیازبه هر شکلی چه خام و چه پخته  موجب مسمومیت در سگ ها می شود ،چای و قهوه تمام نوشیدنی های که دارای کافئین هستند برای سگ مضر می باشد، انگور و کشمش برای کلیه های سگ مضر است همچنین انگور و کشمش می تواند سبب استفراغ پی در پی  در سگ  شود،

مصرف فندق سبب ضعف در عضلات و پاها و تب سگ می گردد، شکلات از دیگر مواد غذایی است که موجب مشکلات قلبی، رعشه، تنش و استفراغ  در حیوان می شود. خرما و هلو و آلوهسته و دانه این میوه ها برای سگ مشکل ساز است چرا که اگر وارد روده شود باعث انسداد و منجر به مرگ آن می شوند

اما در مقابل  آن شما می توانید از میوه ها یی مانند هندوانه، سیب، پرتقال، موز میوه های فوق العاده ای برای این کوچولوهای بامزه هستند ولی باید آن را تکه تکه کرد و به سگ داد. سگ ها در کنار میوه ها به سبزیجاتی مانند هویج، خیار، کدو و لوبیا سبز علاقه نشان دهند.

غذای سگ پامرانین

آیا غذای سگ  پامرانین باید پخته شود

در موردغذای سگ پامرانین باید گفت که توصیه می گردد که تمام غذاهایی که به طور خام تهیه می گردند پخته شوند تا خطرات برخی از بیماری ها کاهش یابد. همچنین برخی از میکروب ها مثل سالمونلا در ضایعات خام طیور دیده می شوند که با مصرف آن برای سگ مشکلاتی ایجاد می شود . پخته شدن باعث لذیذ تر شدن غذا نیز می شود. غذاهای منجمد را نیز باید گرم نمود وسپس به مصرف حیوان رساند . زیرا می توانند باعث اختلالات گوارشی گردند.

محتوای غذای سگ پامرانین

هر وعده ازغذای سگ پامرانین می بایست دارای ترکیب متعادلی شامل موارد زیر باشد

– کربوهیدرات، که در مواد غذایی مانند برنج، سیب زمینی، نان و عسل وجود دارد باید در غذای سگ پامرانین وجود داشته باشد.

– پروتئین، موجود در گوشت، مرغ، جگر، ماهی، کله پاچه، سیرابی وشیر دان، سنگدان و همچنین حبوبات پخته شده و نرم مثل؛ لپه، عدس، نخود، لوبیا

– ویتامینهای  موجود در میوه ها و سبزیجات تازه و یا پخته مثل؛ هویج، کرفس، اسفناج، تره، سیب زمینی، کدو، شلغم، سیب، خیار

و مواد معدنی ؛ موجود در لبنیات مثل ماست کم چرب شیرین، شیر کم چرب و پنیر

 

غذای بسیار با کیفیت برای سگ پامرانین خود انتخاب کنید.

یک رژیم غذایی سالمبرای حفظ سلامتی سگ شما لازم است. غذایی کامل و با کیفیت باید دارای تمام مواد مغذی مورد نیاز برای سلامتی و انجام فعالیت‌های سگ شما باشد. برای انتخاب غذای سگ پامرانین  به برچسب روی غذاها دقت کنید.

انتخاب غذای سگ پامرانین با کیفیت مناسب

-یک غذای با کیفیت، اول نشان می‌دهد دارای چه گوشتی است؛ مثلاً گوشت مرغ یا گاو، این مورد را در قسمت اول توضیحات یادداشت می‌کنند. بعد، به دنبال منابع دیگر پروتئین و لبنیات بگردید. در اولویت‌های بعدی این موارد باید ذکر شوند.

-به عبارت “کامل و بالانس” بر روی برچسب غذا دقت کنید. غذاهای با کیفیت بر روی برچسب خود قید می‌کنند که این غذا مطابق با استانداردهای تغذیه‌ای که توسط مراکز معتبر تعیین شده است، همخوانی دارد.
-سگ پامرانین  نیاز به غذاهایی دارد که مخصوص سگ‌های نژاد کوچک است و توله سگ‌ها به غذای مخصوص خود نیاز دارند. این غذاها حاوی مواد مغذی می‌باشند که به رشد سگ کمک می کند.
-بهتر است از غذاهایی که برچسب “طبیعی” دارند، استفاده نکنید. این غذاها اکثراً کیفیت خوبی ندارند و فقط جهت بازار یابی تولید می‌شوند.
-برای پیدا کردن غذای سگ پامرانین می‌توانید با دامپزشک خود نیز مشورت کنید.

برای سگ پامرانین خود مقدار زیادی آب تازه فراهم کنید.

 

آب، بخش مهمی از رژیم غذایی  را تامین می‌کند. او باید همیشه به آب تمیز و تازه دسترسی داشته باشد. به خاطر داشته باشید برای ظرف آب توله پامرهای کوچک، از ظروف کم عمق استفاده کنید.

 

غذای سگ پامرانین

 

 

چه نکاتی را باید هنگام غذا دادن به سگ ها رعایت کنیم؟

-توله سگ ها فقط باید از شیر مادر تغذیه کنند و تا ۸ هفتگی کنار مادر باشند.

-توله سگ ها چون بین ۲ تا ۴ ماهگی رشد سریعی دارند بهتر است غذای توله سگ ۴ وعده در شبانه روز به آن ها غذا داد.  هم چنین در این سن استخوان یا دنده مرغ به آن ها ندهید زیرا اسکلت مرغ برای سگ خوب نیست. اما استخوان مصنوعی برای تامین کلسیم جهت تقویت فک و تمیز شدن دندان ها مناسب است.

-در سن ۴ ماهگی یک وعده شیر را از وعده های غذایی او حذف کنید.

در سن ۶ ماهگی نیز تنها دادن ۳ وعده یکی صبح و یکی غروب کفایت می کند.

در سن یک سالگی و بعد از دوران بلوغ توله سگ ها، دادن ۱ وعده غذایی ضروری و کافی می باشد. این وعده را می توانید در غروب به او بدهید. البته توجه کنید در صورت کم کردن تعداد وعده ها در شبانه روز، میزان غذا در هر وعده را افزایش دهید.

 

 

 

 

چند بار در روز به حیوان غذا دهیم؟

وعده‌هایی که غذا در اختیار حیوان خود قرار می‌دهد اهمیت ویژه‌ای دارد. برخی از دامپزشکان معتقدند که توله سگ‌ها باید همیشه غذا در دسترس شان باشد، ولی برخی نیز وعده‌های منظم غذایی را توصیه می‌کنند که برای توله سگ‌ها بین ۴-۶ وعده در روز می‌باشد. در شرایطی که توله سگ‌ها به طور آزادانه غذا می‌خورند، بعدها که به بلوغ می‌رسند تغییر وعده‌های غذایی آنها به دوبار در روز بسیار مشکل خواهد بود و اگر بخواهند در دوران بزرگ‌سالی نیز به طور آزادانه غذا بخوردن مشکلات چاقی و سلامتی بروز خواهد داد. پس بهتر است برای توله سگ‌های خود وعده‌های غذایی مشخص تعیین کنید. در هر وعده  ۱۵-۲۰ دقیقه به حیوان فرصت دهید تا غذای خود را بخورد.

 

 

 

 

چه مقدار غذا باید به پامرانین خود بدهید

یکی از بزرگترین نگرانی هایی که می تواند مالکان پامرانین را درگیر کند،این است که پامرانین  به ویژه انهایی که دارای اندازه استاندارد هستند غذای زیادی نمی خورند.
درحالیکه شما وقتی می خواهید پامرانین خود را تغذیه کنید علاوه بر 2 یا 3 وعده غذا در روز، به او میان وعده و تنقلات هم می دهید. باید توجه داشته باشید که این میزان سرو غذا برای پامرانین کوچک نیست.

بنابراین صاحبان پامرانین نباید نگران باشند که سگ شان به اندازه کافی غذا نمی خورد، در واقع او دقیقا همان کاری را که او می خواهد انجام می دهد و همان مقداری را که نیاز دارد می خورد.

علاوه بر این، ممکن است متوجه شوید که کاسه غذای سگ شما اندازه مناسبی نداشته باشد(بیش از حد بزرگ باشد) و وعده های غذایی او در داخل ان کوچک تر بنظر بیاید.

 

 

 

 

آیا تغذیه سگ با استخوان صحیح است؟

 

تغذیه سگ ها با استخوان بسیار بحث برانگیز است. شواهد نشان می دهد که جویدن استخوان برای سگ ها در برخی جهات مناسب اما در برخی جهات دیگر بد است.

-استخوان ها منبع طبیعی کلسیم و فسفر است.

-جویدن، فک را تحریک می کند و از خستگی سگ جلوگیری می کند.

-استخوان ها می توانند دندان ها را بشکنند و باعث آسیب زدن به مینای دندان شوند.

 

 

 

مرکز خرید سگ

 

 

 

چه غذاهایی برای توله سگ من خطرناک است؟

بعضی غذاهایی که انسانها از خوردن آن لذت میبرند ممکن است برای سگها خطرناک باشد. توله سگ را از آووکادو، شکلات، انگور، کشمش، فندق و خمیر نان خام تهیه شده با مخمر دور نگه دارید. همچنین از دادن پیاز، سیر و پیازچه؛ شیر و مقدار زیاد محصولات لبنی مانند پنیر؛ الکل؛ قهوه و کافئین؛ غذاهای شور مانند چیپس سیبزمینی؛ و غذاهای شیرین شده با زایلیتول مانند آدامس، کیک و محصولات پخته یا بیک شده و آبنبات خودداری کنید.

 

 

 

[“برای مشاهده نمونه ی سگ های آرشاپت به صفحه ی گالری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *