وبلاگ آرشاپت

قیمت سگ مالتیز

قیمت سگ مالتیز

قیمت سگ مالتیز

قیمت سگ مالتیز:همان گونه که می دانید سگ ها نژاد گونا گون ومتفاوتی دارند به همین دلیل  قیمت آنها نیز متفاوت خواهد بودقیمت سگ مالتیز نیز از این قاعده مستثنا نیست و ممکن است برای برخی افراد  قیمت سگ مالتیز نسبتا بالا باشد بنابراین بهتر است با توجه به بودجه خود نژاد مورد نظر را پیدا کنید اما قبل از خرید وقیمت  سگ مالتیز بهتر است مطمئن شوید سگی که خریداری می کنید سالم است و مشکل سلامتی ندارد.

قیمت سگ مالتیز

سگ مالتیز

نژاد سگ مالتیزیک سگ کوچک خانگی است  خلق و خوی این نوع سگ ها ملایم و بی خطری است . سگ مالتیز عروسکی با همه همانند یک دوست صمیمی رفتار می کند. مالتیز جزو گروه سگ های عروسکی  محسوب می شود.

سگ مالتیز در صورتی که  اصیل باشد جثه کوچکی دارد، اما با وجود جثه کوچک  یک سگ نیرومند و قوی می باشد، این سگ ها به راحتی در مسابقه هایی همچون چابکی، عملکرد و جست و جو کردن یک شئ گم شده می توانند شرکت کنند.

تاثیر نژاد  برقیمت سگ مالتیز

درهنگام خرید سگ بهتر است این را بدانید که نژاد سگ اصلی ترین عامل جهت قیمت گذاری سگ و قیمت سگ مالتیز می باشد. اگر سگ مالتیز اصالت کافی دارد و از پدر و مادر اصیل زاده شده باشند، قیمت سگ مالتیز بالاتر خواهد بود. در صورتی که سگ های که نژاد میکس و یا چند نژاده دارند قیمت به نسبت پایین تری دارند. حتما از کسی که سگ را خریداری می کنید، عکسی از پدر و مادر سگ را بخواهید تا متوجه شوید همان نژاد است یا خیر. زیرا اکثر نژاد های کوچک را نمیتوان تشخیص داد که وقتی بزرگ می شوند به چه شکل در می آیند.

تاثیر سن برقیمت سگ مالتیز

به دلیل اینکه  توله های سگ به شدت بازیگوش هستند و دارای انگیزه فراوان جهت یادگیری می باشند. طبیعتا قیمت سگ مالتیز توله  به نسبت  به قیمت سگ مالتیزکه سن بالایی دارند بیشتر است. سگی را خریداری نمایید که میانگین سن آن از زمان نوزادی تا ۳ ماهگی است. زیرا در این مدت تعلیم سگ بسیار آسان تر از زمان های دیگر است. اگر قصد خرید سگ مالتیزرا دارید علاوه بر قیمت سگ مالتیز به برخی از ویژگی های سگ مالتیز دقت کنید.

قیمت سگ مالتیز

ویژگی‌های ظاهری سگ مالتیز

سگ‌های نرمالتیز  ۲۱ تا ۲۵ سانتی‌متر و ماده‌ها ۲۰ تا ۲۳ سانتی‌متر ارتفاع دارند. پوزه آن‌ها سیاه بوده و سوراخ‌های بینی گشاد دارند . رنگ مالتیز سفید خالص است. از ویژگی‌های جالب توجه  این حیوان  که می تواند در قیمت سگ مالتیز تاثیر گذار باشد طول عمر زیاد و موهای بلندش می‌باشد که طول آن‌ها بیش از۲۰ سانتی‌متر است.

اگر این سگ را تنها جهت نگهداری می‌خواهید بهتر است  که توسط آرایشگر حیوانات موهایشان کوتاه شود ولی اگر تنها جهت نمایش می‌خواهید باید رسیدگی زیادی به موهایشان شود که کار بسیار سخت و وقت‌گیری است. سگ مالتیز چشم‌های گرد و قهوه‌ای رنگ دارد و بینی آن سیاه همراه با سوراخ‌های باز است.

نکاتی که برای نگهداری سگ نژاد مالتیز باید بدانید

  -این سگ ها موها بسیار نرم دارند بنابراین بهتر است به آرامی تمیز شوند. برس کشیدن و شانه زدن روزانه برای این حیوان باید انجام شود.

-استفاده از غذای خشک در تغذیه باعث سالم ماندن و افزایش طول عمر دندان‌های این حیوانات  می‌شود.

-این سگ خیلی زود سرما می‌خورد. بنابراین بهتر است به او آموزش دهید تا در داخل توالت و یا روی روزنامه دستشویی کند تا در آب و هوای نامناسب بیرون نرود.

به همین دلیل در روزهای بارانی و برفی نباید این سگ را بیرون ببرید  و در معرض باران و برف قرار دهید. به طور کلی از خیس شدن مالتیز و در معرض رطوبت قرار گرفتن سگ اجتناب شود.

اندازۀ سگ‌های مالتیز

وزن سگ مالتیز نباید بیشتر از سه کیلو و صد گرم باشد. وزن ایده‌آل برای این  نوع سگ ها بین یک کیلو و هشتصد گرم تا دو کیلو و هفتصد گرم است. البته ماده‌های این نوع سگ قد کمی کوتاه‌تری دارند.

قیمت سگ مالتیز

البته به این نکته قبل از خرید و قیمت سگ مالتیز توجه کنید که سگ  مالتیز فنجانی وجود د ندارد . مالتیزی که کوچکتر از اندازۀ طبیعی باشد، یا وزن آن از یک کیلو و هشتصد گرم سبکتر باشد، احتمالا مشکلات ژنتیکی دارد یا مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلف است.

تغذیۀ سگ‌های نژاد مالتیز

بهتر است علاوه بر قیمت سگ مالتیز در مورد تغذیه سگ مالتیز نیز اطلاعاتی کسب کنید. این نژاد از سگ ها  روزانه 4/1 تا 2/1 پیمانه غذای خشک مرغوب که بهتر است در دو وعده داده شود.

برای حفظ هیکل مالتیز، بهتر است غذای او را اندازه‌گیری کنید و در دو وعده به او بدهید و نگذارید ظرف غذا را همیشه در دسترس او باشد.

 برای اینکه از اضافه وزن سگ  مالتیزبا خبر شوید با انگشتان جدا از هم، به پشتش، از بالا تا پایین ستون فقرات، سگ دست بکشید. اگر دنده‌هایش را نمی‌بینید، اما آن‌ها را، بدون اینکه انگشتانتان را فشار دهید، حس می‌کنید، وزن سگ شما نرمال است. اگر برای حس کردن دنده‌ها باید انگشتانتان را فشار دهید، سگ شما چاق است و به فعالیت و ورزش بیشتری احتیاج دارد. اگر دنده‌های او را می‌بینید، کمبود وزن دارد.

قیمت سگ مالتیز

 همچنین بهتراست این نکته رابدانید که بعضی مالتیزها دستگاه گوارش حساسی دارند و ممکن است بد غذا باشند. همچنین دقت داشته باشید سگی که مشکل دندان و لثه دارد ، معده و رودۀ او نیز بیمار است . اگر سگتان بعد از هر بار غذا خوردن نشانه‌ای از درد یا ناراحتی دارد، حتما او را نزد دامپزشک ببرید.

اینکه یک سگ  شما چه قدر غذا نیاز دارد به چیزهای زیادی بستگی دارد،  که در اینجا به برخی از انها اشاره شده است سن، متابولیسم، اندازه و میزان فعالیت سگ از مهمترین عوامل هستند. هر سگی نیازها و شرایط خاص خودش را دارد. آنچه مشخص است این است که سگی که فعالیت بیشتری داشته باشد غذای بیشتری می‌خورد. کیفیت غذا هم در مقدار آن موثر است.

محل نگهداری نژاد مالتیز

این نژاد را می توان به راحتی در آپارتمان نگهداری کرد به شرطی که فعالیت های روزانه خود را هر روز انجام دهند. آنها داخل خانه بسیار آرام هستند به همین دلیل  شما میتوانید به راحتی در منزل از آنها نگهداری کنید. یک حیاط کوچک یا تراس آپارتمان برای جنب و جوش و فعالیت های بدنی این سگ ها کافی است.

 

توله سگ مالتیز

این سگ‌ از  نازپرورده است که به دلیل اندازه‌ی کوچک و موهای پر زرق و برقشان  همدم خوبی برای افراد  به مدت طولانی بوده‌است. سگ مالتیز معمولاً وزنی حدود 3 الی 4 کیلوگرم و قدی فقط به ارتفاع 25 سانتیمتر دارد.

موهای سفید خالص خیره‌کننده‌ی این نژاد با چشمان سیاه برجسته شده باعث جذابیت این سگ شده است. اگر شما قصد دارید که مالتیز خود را با موهای کامل و سالم نگه دارید، برای مراقبت و رسیدگی زیاد به موهای او آماده باشید! موهای او باید به طور مرتب شسته شده و برس شود.این سگ‌ها اگر هنگام بازی با بچه‌هایی که در اطراف آنها هستند، نظارت شوند خانواده‌ی فوق العاده‌ای هستند. آنها تقریباً به هر محیطی می‌توانند سازگار شوند و فقط یک پیاده روی سریع روزانه نیاز دارند.

 

 

میزان سازگاری نژاد مالتیز با کودکان و سایر حیوانات خانگی

این سگ برای خانواده هایی که بچه ی کوچک دارند  خیلی سگ مناسبی نمی باشد  زیرا کودکان میتوانند به راحتی به آنها آسیب برسانند. همراه بودن با کودکان بزرگتری که میتوانند از او محافظت کنند، بسیار بهتر است. این سگ ها اگر به خوبی آموزش ببینند می تواند هم بازی خوبی برای دیگر سگ ها و حتی گربه ها باشند اما چون جثه ی کوچکی دارند نباید با حیواناتی که خیلی از خودشان بزرگتر هستند همراه باشند.

 

نکات مهم در رابطه با سگ مالتیز وقیمت سگ مالیتیز

-همان گونه که گفته شد سگ مالتیز موهای بلندی دارد و امکان دارد در جاهایی که موی کم وجود دارد پوست حیوان دچار آفتاب سوختگی شود بنابرای در هنگام بیرون رفتن مداقب سگ خود باشید.

-امکان دارد آموزش دادن او مشکل ساز شود به همین علت آموزش جعبه به این سگ ها  توصیه می گردد.

-در صورتی که می خواهید از قیمت توله مالتیز و قیمت سگ مالتیز در تهران اطلاع حاصل کنید و یا اینکه سگی برای فروش دارید، می توانید به فروشگاه های مجاز حیوانات خانگی مراجعه کنید.

-به دلیل جثه ی کوچک و ساختار حساس مالتیز ها برای نگهداری در خانواده هایی که کودکان نو پا دارند، پیشنهاد نمی گردند.

سگ مالتیز

 

-سیستم گوارش این نزاد بسیار حساس  است  و اگر در رژیم غذایی او دقت نشود ممکن است دچار مشکل شوند. گاهی اوقات نیز دچار مشکلات دندان و لثه خواهند شد، به همین علت اگر در هنگام غذا خوردن متوجه ناراحتی در سگ گشتید، او را برای معاینه به نزد دامپزشک انتقال دهید.

-برای خرید یک سگ مالتیز سالم، هرگز آن را از پرورش دهنده غیر قانونی یا فروشگاههای حیوانات خانگی تهیه نکنید، و توله سگی را بیابید که او را از نظر عدم وجود بیماری های ژنتیکی که امکان دارد سگ به آن مبتلا گردد آزمایش کرده باشند.

 

ویژگی‌های مثبت سگ مالتیز 

  • به طور ذاتی سگ‌های مطیع و آرامی هستند.
  • سگ نژاد مالتیز خیلی سریع همه چیزو یاد می‌گیرد.
  • ریزش موی کمی دارند.
  •  برای افرادی که به سگ‌ها حساسیت دارند انتخاب ایده‌آلی به شمار می آورند.
  • برای درمان بیماری‌ها مفیدهستند.
  • به راحتی می‌شود از آتها در آپارتمان نگهداری کرد.
  • سگ خوبی برای افراد تازه‌کارمحسوب می شود  که برای اولین بار از یک سگ نگهداری کنند.
  • با انواع حیوانات سازگارند.

 

ویژگی‌های منفی سگ مالتیز

  • سگ‌های حساسی هستند.
  •  به توجه زیاد نیاز دارند.
  • نباید مدت زیادی در خونه تنها بماند.
  • سیستم گوارشی حساسی دارند.
  • مستعد ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان هستند.
  • نسبت به سرما، گرما و رطوبت زیاد حساسند.

 

بیماری‌های شایع

مالتیزها می‌توانند مستعد ابتلا به بیماری‌های خاصی شوند. بیشتر این بیماری‌ها ژنتیکی هستند و از نسل‌های قبلی مالتیزها به آنها انتقال پیداکرده است.

 

بیماری‌های زیر در نژاد مالتیز شایع هستند

  • دیسپلازی هیپ یا دیسپلازی آرنج
  • کم‌کاری تیروئید
  • هیپوگلیسمی
  • عطسه برعکس
  • لرزش کل بدن
  • سرماخوردگی

 

حقایقی جالب در مورد نژاد مالتیز

  • مالتیزها علی‌رغم اینکه جثه کوچکی دارند و حساس به نظر می‌رسند خیلی پرجنب و جوش و ورزشکارند.
  • بیشتر از هرچیزی به خانواده خودش علاقه‌مندهستند.
  • با آدم‌ها رابطه نزدیک و دوستانه‌ای برقرار می‌کنند و رابطه شان با انهابهتر از رابطشون با سگ‌های دیگرهست.
  • ریزش موی خیلی کمی دارند؛ به دلیل ریزش کم مو در دسته سگ‌هایی قرار داد که ایجاد آلرژی نمی‌کنند.
  • همراه و همدم مناسبی برای صاحبشه، چابک و مطیعه و مهارت خوبی در ردیابی داره.

نژاد مالتیز بسیار به صاحبان خود وابسته می شوند و آن‌هایی که به مدت طولانی تنها حیوان خانگی شخصی بوده‌اند، علاقه ای با بازی کردن با حیوانات خانگی دیگر و بچه‌ها ندارند. البته می توان با کمی آموزش و وقت گذاشتن به اجتماعی تر شدن آن ها کمک شایانی کرد. با این حال توجه داشته باشید که اگر شما وقت و حوصله کافی برای رسیدگی به نیازهای حیوان خانگی خود ندارید، شاید سگ‌های نژاد مالتیز بهترین انتخاب شما نباشند.

 

“برای مشاهده نمونه ی سگ های آرشاپت به صفحه ی گالری مراجعه کنید”

 

9 دیدگاه در “قیمت سگ مالتیز

  1. هانا گفت:

    سلام،ما حدود ۲ سال هست که به ترکیه مهاجرت کردیم وبر ای پسر کوچیکم که ۴ سال داره دنبال یک سگ از نژاد مالتیز تریر هستیم،چون آپارتمان نشین هستیم و فضا برای سگ بزرگتر نداریم،از طرفی پسرم همبازی و خواهر و برادر ندارد و دوستی هم ندارد و زیر شاخه اوتیسم خفیف دارد وبرای تراپی هم نیاز به حیوانی هست که با ا و اخت شود.ممنون میشم اگه پیشنهاد دارید به ما معرفی کنید و باید عرض کنم که قدرت خرید با هزینه های بالا نداریم.با تشکر از شما

    1. محمد گفت:

      مالتیز بهترین انتخاب من ۵ ساله دارم الانم ۲ تا تولشم پیشمه

      1. مهسا گفت:

        سلام میشه بگین توله مالتیزتون رو چقدر خریدین یااینکه تو چه رنج قیمتیه

      2. Mahya گفت:

        سلام قیمت مالتیز کراس رو میدونین؟

  2. soranhaji گفت:

    سلام قیمت مالتیز چنده

  3. میثم گفت:

    سلام به همه
    من یک پسر ۵ ساله دارم و پر انرژی واقعا بعضی از وقت ها من کلافه میشم چون همش دوست داره باهاش بازی بکنیم و خواهر و برادری ندارن همش دوست داره جنگ بازی کنه و مدام میگه من پلیسم روحیش خشن شده گفتم شاید یک حیوان براش هم بازیه خوبی باشه
    متاسفانه ما در آپارتمان زندگی می کنیم و خیلی فضا ندارید گفتم شاید یک سگ کوچولو بتونه براش هم بازی بشه
    و یک نکته اینه که من کلا سختمه حیوان خونگی داشته باشم و خیلی از این راضی نیستیم حیوان تو خونه باشه کثیف کاری کنه و همه جا رو نجس کنه اما حس کردم این سگ بامزه و کوچولو هستش
    لطفا کمک کنید چی بگیرم و از کجا با چه قیمتی ؟

  4. ببخشید ها ولی جملتونو خوندم واقعا متاسف شدم یکم انصاف ووجدان داشته باشید حیون ها بازیچه دست مانیستن که بخوایم برای بچه هابخریم حساکاسن نیاز به مراقبت وتوجه ودارن مگه اسباب بازیه که میخوای برای 4ساله بخری ??اون بچه ازپس کاراش بر نمیاد اگ نمیتونی بهش رسیدگی کنی و بچت تنهاس براش اسباب بازی بخر نه یه موجود زنده که بعدا ولش کنی

  5. ببخشید ها ولی جملتونو خوندم واقعا متاسف شدم یکم انصاف ووجدان داشته باشید حیون ها بازیچه دست مانیستن که بخوایم برای بچه هابخریم حساسن نیاز به مراقبت وتوجه ودارن مگه اسباب بازیه که میخوای برای 4ساله بخری ??اون بچه ازپس کاراش بر نمیاد اگ نمیتونی بهش رسیدگی کنی و بچت تنهاس براش اسباب بازی بخر نه یه موجود زنده که بعدا ولش کنی

  6. ASANTRADING گفت:

    شما کانال تلگرام هم دارین؟

    ASANTRADING

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *