وبلاگ آرشاپت

پامرانین روباهی

سگ پامراتین روباهی

 پامرانین روباهی

پامرانین روباهی یکی از جذاب ترین نژادهای سگ  می باشند از این سگ ها می توان به راحتی در خانه و حتی در محیط کوچک نگهداری کرد.

نژاد سگ پامرانین روباهی دارای جثه کوچک همراه با گوش‌هایی کوچک و نوک تیز هستند که همین امر سبب شده تا قیافه‌ این نوع سگ ها  خیلی بامزه به نظر برسد. نکته جالب و ویژگی مهمی که احتمالا خودتون هم متوجهش شدین این است که این نژاد شباهت بسیار زیادی به روباه دارد.

 

 

سگ پامرانین روباهی خیلی باهوش هستند و در صورتی که به درستی آموزش ببینند بسیار مطیع و گوش به فرمان صاحب‌شون می شوند.

 

سگ پامرانین روباهی که شما هم اکنون می شناسید از گونه ی سگ های بزرگ سورتمه هستند.این سگ صورت روباهی دارند که فکر می کند می تواند هر کاری را انجام دهد. سگ پامرانین روباهی سگی جمع و جوری، فعاله و به گونه ای که می تواند در مسابقه سرعت نیز  شرکت کنه یا فقط یه سگ خونگی ساده باشه.

 

 

ظاهر سگ پامرانین روباهی

سگ پامرانین روباهی سر سه گوش و گوش های ایستاده دارند. به گونه ای که می توان صورت این سگها را مانند روباه تشبیه کنند .نوع تیره سگ پامرانین روباهی چشمانی بادامی دارند و باهوش و جدی هستند.

بینی سگ پامرانین روباهی تیره یا به رنگ موههایشان است. یکی از ویژگیهای این سگها دم گوجه ای پخش شده در پشت سرشان است. پامرانین ها در رنگ های مختلف از قرمز، نارنجی سفید یا کرم، آبی، قهوه ای یا سیاه وجود دارند.

 

محل نگهداری سگ پامرانین روباهی

 

سگ پامرانین روباهی برای نگهداری در آپارتمان  سگ های مناسبی هستند ولی این سگها باید در طول روز به میزان کافی فعالیت بدنی داشته باشند. این نوع سگها در داخل خانه بسیار آرام هستند وشما می توانید این سگ را به راحتی در خانه خود نگهداری کنید. یک حیاط کوچک یا تراس آپارتمان شما، برای جنب و جوش و انجام فعالیت های بدنی روزانه این سگها کافی است.

 

موهای سگ پامرانین روباهی

موی بلند سگ پامرانین روباهی مضاعف است  و سگ پامرانین نیاز به آراستن و شانه زدن روزانه دارد. بهتر است شانه زدن را از سر سگ پامرانین شروع  کنید ، موها را به چند تکه تقسیم کنید وآنها را  به صورت برعکس شانه کنید.  استحمام سگ پامرانین در مواقع ضروری پیشنهاد می شود. سگ پامرانین روباهی یک یا دوبار در سال ریزش مو دارد. گوشها و چشم ها را بصورت روزمره تمیز کنید. ریزش مو در این نژاد زیاد می باشد.

 

 

پامرانین روباهی

 

اندازه سگ پامرانین روباهی

 

قد سگ پامرانین حدود 18 تا 20 سانتی متراست  و وزن این نوع سگ  بین 1.5 تا 3.5 کیلو است.توله های این نوع سگ ها می تواند انتخاب خیلی خوبی برای خانواده های دارای بچه باشند.

 

خلق وخوی سگ پامرانین روباهی

سگ پامرانین روباهی  شخصیتی برون گرا و شاداب دارند. این سگ ها به معاشرت با حیوونای دیگه علاقه دارند. البته به این سگ ها  اجازه ندین که با سگ های بزرگ دیگردرگیر شوند.

سگ پامرانین روباهی ، سگی هوشیار است  وبه همین دلیل  برای هر چیز غیر معمولی، پارس می کند باید به این سگ ها یاد بدید که به دستور شما عمل کند در غیر این صورت ،در کل روز سر و صدا می کنند.

خلق و خوی این سگ ها تحت تاثیر خصوصیات وراثتی، آموزش اجتماعی شدن است . سگ هایی که خلق و خوی خوبی دارند، معمولا کنجکاو و بازیگوش هستند و دوست دارن دورو برشما  باشند. در هنگام انتخاب سگ بهتر است سگی را انتخاب کنید که تقریبا یه چیزایی رو بلد باشه مثلا راحت روی پا های خود بنشیند.

نیازهای بهداشتی سگ پامرانین روباهی

 

سگ پامرانین از نظر نیاز به مراقبت های بهداشتی  خیلی سختی ندارند. یکی از مراقبتهای این سگها همان گونه که در بالا اشاره شد  شانه کردن موهای سگ یکی از مهم ترین نیازهای و بهداشتی و درمانی در این سگها است . حدا قل هفته ای دو الی سه بار باید موهای سگ خود را شانه کنید. این کار حالت پف مانند پوشش خارجی سگ پامرانین روباهی را حفظ می کند  و هم ریزش مو آن را کاهش می هد . هم چنین باعث  براق ماندن و تمیزی موهای سگ می شود.

شانه زدن مداوم در این نژاد باعث حفظ چربی های پوست و مو می شود . موهای اطراف گوش وگردن این سگ را می توانید برای ارتقا سلامتی وبهداشت کوتاه کنید و کوتاه نگه دارید. استحمام در این نژاد بستگی به میزان فعالیت بدنی سگ در طول روز را دارد. استحمام سگ پامرانین  را می توان ماهانه انجام داد  و در صورت علاقه سگ می توان آن را هفتگی نیز انجام داد.

 

پامرانین روباهی

مراقبت های پزشکی سگ پامرانین روباهی

 

سگ پامرانین  نیازمند مراقبت های پزشکی خاصی هستند. برای اینکه از سلامت سگ خود مطمئن باشید  لازم است هر چند وقت  یک بار برای انجام ازمایشات و معاینه دقیق، حیوان را به کلینیک دامپزشکی ببرید.

 

ویژگی مهم سگ پامرانین روباهی

سگ پامرانین  یکی از شگفت انگیز ترین پوشش های مو را در تاریخ سگ ها دارند. که می توان گفت که از ویژگیهای خاص این نوع سگ می باشد پوشش دولایه آن ها، که نیاز به حفاظت منظم دارد.

سگ پامرانین روباهی در ۱۸ رنگ مختلف هستند سفید، سیاه، قهوه ای، قرمز، نارنجی، کرم، آبی، سیاه و سفید و قهوه ای مایل به زرد فقط تعداد کمی از تنوع رنگ در سگ پامرانین است که در سال های نخست زندگیش داشته باشد. هرچند پوشش سگ پامرانین کمی جادویی است.

اما  در طول زمان ممکن است این رنگ ها  تغییر کنند. ممکن است شما روزی با یک سگ پامرانین قهوه ای با لکه های قهوه ای مایل به زرد به خانه بیایید که آن ها در طول زمان به یک رنگ روشن تر زیبا تغییر پیدا کنند.

 

سگ پامراتین روباهی

 

از ویژگی دیگر سگ پامرانین  این است که این سگ ها به‌خوبی با گربه‌ها و حیوانات خانگی دیگر کنار می‌آیند، مخصوصا اگر با هم بزرگ شوند، اما با این وجود بهتر است  مراقب رابطۀ آن‌ها با سگ‌های دیگر باشید. باید از این سگ ها در برابر سگ‌های بزرگ مراقبت کنید، چون پامرها خودشان نمی‌دانند چه قدر کوچکند و اصلا ترسی از درگیر شدن با سگ‌های بزرگتر ندارند.

 

شخصیت سگ های پامرانین

 

-به طور کلی پامرانین ها شخصیتی باهوش و شاداب دارند.

-آن ها دوست دارند افراد جدید را ملاقات کنند و با حیوانات دیگر می توانند به خوبی رابطه برقرار کنند هرچند گاهی اوقات خود را بزرگتر از حیوانات دیگر می بینند.

– پامرانین ها گوش به زنگ و کنجکاو هستند و می توانند نگهبانان خوبی نیز باشند و برای هر چیز غیر عادی که در اطراف شان هست پارس می کنند. می توانید آن ها را آموزش دهید تا با دستورتان سروصدایشان را متوقف کنند که اینکار ممکن است چند روز طول بکشد.

 

-خلق و خوی پامرانین به چند فاکتور بستگی دارد که شامل وراثت، تربیت و اجتماعی کردن است. پامرانین با خلق و خوی عالی، جدی و کنجکاو هستند و دوست دارند با مردم ارتباط برقرار کنند. پامرانین ها وقتی بزرگتر می شوند پرخاشگر و کم رو نخواهد بود.

 

ظاهر سگ پامرانین خرسی و روباهی

 

-در کل دنیا پامرانین ها یه شکل و ظاهر معین دارند که شامل این ویژگی ها است

-پوشش بدن آنها  دو لایه و پف دارایت وبیشتر به رنگ هایسفید، قهوه ای، کرم، برنز،حنایی، مشکی است.

-گوش های مثلثی و برافراشته

-چشمان گرد و نزدیک به هم

-دم برگشته که روی پشتشون به حالت خوابیده قرار میگیره

در ایران، پامرانین ها به دو دسته تقسیم شدن که شامل خرسی و روباهی  است

پامرانین خرسی

 

پامرانین خرسی پامرهایی هستند  که پوزه کوتاه تر، چهره خندان تر و موهایی پرپشت تر و به اصطلاح پرورش دهنده ها تپل تر دارند. سر پامرانین خرسی گرد تر و چشم هاشون به هم نزدیک تر است.

 

 

پامرانین روباهی

 

پامرانین روباهی پوزه کشیده تری دارد و چهره اش جدی تر هست.

 

گوش های تیز و صورت کشیده ویژگی های دیگه این سگ است

 

از اونجایی که پامرانین ها از نسل سگ های اشپیتز هستند خیلی از وارد کننده ها سگ میکس اشپیتز ژاپنی و پامرانین رو به اسم پامرانین روباهی با قیمت های بالا میفروشند.

 

مشکلات دندانی رایج در نژاد پامرانین ها

 

نژاد پامرانیان به بیماری دندانی و لثه و از دست دادن زود هنگام دندان مستعد می‌باشد پس بهتر است با مراجعه به دامپزشک وپزشک از سلامت و بهداشت دندان این نژاد مطمئن شوید تا از مشکلات دندانی آنها جلوگیری شود.

 

 

 

 دررفتگی کشکک در نژاد پامراتین

 

دررفتگی کشکک یکی از مشکلات شایع پامرانیان ها می‌باشد. در این حالت کشکک از جای خود خارج شده و بیرون از زانو قرار می‌گیرد و باعث درد در حیوان می‌شود. بیشتر سگ‌ها می‌تواند با همین وضع زندگی کنند ولی اگر کشکک پاره شده باشد باید حتماً جراحی شده و در جای خود ثابت شود.

 

 

 

قیمت  سگ پامرانین

سگ پامرانین در ایران جزو سگ های گران محسوب می شود و بسته به اینکه ظاهر آن توله پامرانین چقدر بانمک است، بین ۵ تا ۱۵میلیون تومان روی آن قیمت گذاری می کنند. اینکه چه سگی چه قیمتی دارد متاسفانه کاملا بستگی به دو فاکتور دارد. تقاضا برای سگ و آن نژاد بین مردم چقدر است

 

فروش سگ پامرانین  به خاطر جدابیتشان رو به افزایش است . از آنجا که توله های سگ به شدت بازیگوش هستند و دارای انگیزه فراوان جهت یادگیری می باشند. طبیعتا قیمتشان به نسبت سگ هایی که سن بالایی دارند بیشتر است. سگی را خریداری نمایید که میانگین سن آن از زمان نوزادی تا سه ماهگی است. زیرا در این مدت تعلیم سگ بسیار آسان تر از زمان های دیگر است .

 

 

نکات مهم در مورد سگ پامرانین

-پامرانین ها معمولا نسبت به غریبه ها موضع می گیرند و کلی هم پارس می کنند.

-دما و رطوبت بالا ممکنه باعث گرمازدگی واحتمالا تشنج گرمایی شود. وقتی سگتون بیرون خانه است ، حواستون بیشتر باشد  و اگه علائم گرمازدگی مشاهده کردید  ، سریع به  داخل ببرید چون قطعا  این سگ ها ، سگ خانگی  هستند و نباید بیرون نگهداری شوند.

با اینکه این سگ ها با بچه ها خوب رفتار می کنند، به خاطر اندازه ی خیلی کوچیک نباید آنها  را کنار بچه های خیلی کوچیک یا خیلی پر انرژی گذاشت. هیچ وقت بچه و پامرانین رو در کنار هم بدون مراقب رها نکنیند.

جغدها، عقاب ها، شاهین ها، گرگ های صحرایی و حیوان های وحشی ، ممکن است  به خاطر اندازه ی کوچیک پامرانین ها ، انها رو به عنوان طعمه ببینند. هیچ وقت بدون مراقبت ، بیرون رهاشون نکنیند و اگر پرنده ی شکاری در اطرافتان هست، حواستون باشد.

یه دلیل دیگه برای اینکه نباید سگ رو بدون مراقب بیرون رها  کنید این است  که به خاطر اینکه پامرانین ها کوچک هستند،و هدف خوبی برای سگ دزدها محسوب می شود.

 

پامرانین ها سگ های کوچک و ضعیف و اسیب پذیری هستند. بهتر است سگ خود را در رختخواب خود نخوابانید زیرا ممکن است یک حرکت شما باعث شود حیوان آسیب جدی ببیند. برای پامرانین خود جای خواب نرم و مناسب تهیه کنید و او را برای خوابیدن در آن آموزش دهید.

 

no t = “برای توصیف نمونه ی سگ های آرشاپت به صفحه ی گالری دریافت” text_color = “” title_tag = “h2” width = “” line_height = “” background_color = “” border_color = “” show_quote_icon = “no” quot_icon_color = “” quote_icon_size = “”] _blockquote tex

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *