وبلاگ آرشاپت

سگ چاو چاو

سگ چاو چاو

سگ چاو چاو یک سگ نسبتا متوسط و خرسی شکل است. این سگ نیز در نظر مردم چین شباهت بسیار زیادی به شیر دارد. دم او اغلب رو به بالا است و تاب زیبایی رو به پشت دارد. این نوع سگ قفسه سینه‌ای محکم با دنده‌هایی پر دارند. پاهای جلویی آنها صاف هستند، طول متوسط و استخوان‌های خوبی دارند

 

 

یکی از مشخصه‌های این نژاد داشتن حداقل زوایه زانوست که باعث می‌شود زانوها به جلو خم نشوند. پاهای سگ چاوچاو کوچک، نزدیک بهم و گرد شبیه به پای گربه است. گردن قوی آنها به صورت شیب‌دار میان شانه‌ها قرار گرفته است.

 

سگ چاو چاو بسیار محافظه کار و مستقل است که برخلاف ظاهر زیبا و بانمکی که دارد علاقه زیادی به بازی کردن و در آغوش گرفتن ندارد.

 

مهم‌ترین نکاتی که در مورد نژاد سگ چاوچاو باید بدانید

سگ چاو چاو بسیار مستقل و البته کمی لجباز هستند. بنابراین به صاحبی نیاز دارند که بتواند از پس آن‌ها بربیاید و بخوبی مدیریت‌شان کند.ازاین جهت شاید نگهداری از این سگ برای افراد تازه ‌کار انتخاب چندان مناسبی نباشد.

سگ های چاوچاو باید به خوبی اجتماعی شوند و این آموزش‌ها را از تولگی ببینند تا دربزرگسالی با سایر افراد و حیوانات رفتار مناسبی داشته باشند.

چاو چاو ها نسبت به غریبه‌ها بدبین هستند و ترجیح می‌دهند دررابطه‌ای محدود با اعضای خانوادۀ خود زندگی کنند.

سگ نژاد چاو چاو به دو تا سه بار شانه زنی در هفته نیاز دارند تا پوشش بدن‌شان در وضعیت خوبی قرار بگیرد. این سگها می‌توانند به خوبی در محیط آپارتمانی زندگی کنند، البته به شرطی که  تمرین روزانۀ آن‌ها را فراموش نکنید.

 

بهداشت و نگهداری از پوست و موی بدن سگ چاوچاو

 

بطور کلی سگ  چاوچاو از نظر پوشش بدن به دو دستۀ نرم و سخت تقسیم می‌شوند. پوشش سخت که البته درمیان چاو چاوها بیشتر دیده می‌شود، ضخیم و پرپشت است. زیر این پوشش سخت نیز، موهای نرم، ضخیم و پشمی مشاهده می‌شود. موها در اطراف سروگردن ضخیم‌تر هستند و همچون یال شیر به نظر می‌رسند.دم سگ چاو چاو نیز روی پشت بدنش جمع شده و پرپشت و پر مو می‌باشد.

 

در صورتی که برخی از سگ های چاوچاو، دارای پوشش بدن نرم و البته پرپشتی هستند. در این مدل از پوشش بدن، موها در قسمت‌های گوش، پا، دم و گاهی کل بدن سگ بلندتر به نظر می‌رسد.

 

اما درهر دو حالت، پوشش بدن این نژاد سگ از پنج رنگ قرمز، سیاه، آبی، دارچینی و کرم تشکیل می‌شود. حالا ممکن است سگ چاوچاو شما، بطورخالص به یکی از این رنگ‌ها باشد یا اینکه بتوانیم انواع سایه‌ روشن را در قسمت‌های مختلف بدنش ببینیم.

 

اگر می‌خواهید از یک توله چاوچاو نگهداری کنید، به بهانۀ اینکه تولۀ مورد نظر شما رنگ خاص و کمیابی دارد، هزینۀ بیشتری پرداخت نکنید. برخی از پرورش‌دهندگان چاوچاو، رنگ بدن سگ‌شان را نقره‌‌ای، شکلاتی یا سفید توصیف می‌کنند، اما این رنگ‌ها چیزی جز نام‌گذاری فانتزی روی رنگ‌های معمولی نیست

نکات برجسته نژاد سگ چاو چاو

-این نوع سگ ها بسیار مستقل هستند و آنها نیاز به یک صاحب قدرتمند دارند.

-سگ چاو چاو ممکن است تنها به یک شخص و یا به خانواده خود بچسبد. آنها مشکوک و عجیب هستند .

-چاو چاو به سه یا چهار بار شانه زدن در هفته نیاز دارد.

-این سگها را می توانید در آپارتمان نگهداری کنید تا زمانی که آنها ورزش روزانه خود را داشته باشند.

-چاو چاو دید محیطی، خوبی دارد، از این رو می توانید آموزش های لازم به عنوان سگ نگهبان به او بدهید.

-برای داشتن یک سگ سالم، یک توله چاوچاو را از فروشگاه های حیوان خانگی خریداری کنید که از اصالت والدین او مطمئن باشید.

 

سگ چاو چاو

تغذیه نژاد سگ چاو چاو

توصیه می شود روزانه دو تا سه پیمانه غذای سگ با کیفیت بالا روزانه، به صورت دو وعده غذایی تقسیم شده به او داده شود میزان غذای سگ بالغ بستگی به اندازه، سن، جثه، سوخت و ساز بدن ومیزان فعالیت او دارد.

اگر شما از اضافه وزن سگ خود مطمئن نیستید می توانید با اندازه گیری مواد غذایی و تغذیه دو بار در روز، سگ خود را در شرایط ایده آل نگه دارید. دست خود را درکمر او، درامتداد ستون فقرات قرار دهید و با انگشتان به سمت پایین بدون فشار زیاد، لمس کنید. شما باید قادر به احساس دنده های او باشید در این حالت سگ شما شرایط بدنی خوبی دارد. در صورت اضافه وزن، نیاز به مواد غذایی کمتر و ورزش بیشتر دارد.

 

 

خرید سگ چاو چاو

قبل از خرید سگ چاوچاو به این نکته توجه کنید که به طورکلی سگ های چاوچاو از نظر پوشش بدن به دو دستۀ نرم و سخت تقسیم می‌شوند. پوشش سخت که البته درمیان چاو چاوها بیشتر دیده می‌شود، ضخیم و پرپشت است. زیرا این پوشش سخت نیز، موهای نرم، ضخیم و پشمی مشاهده می‌شود. موها در اطراف سر و گردن ضخیم‌تر هستند و همچون یال شیر به نظر می‌رسند.دم سگ چاو چاو نیزروی پشت بدنش جمع شده و پرپشت و پر مو می‌باشد.

 

در صورتی که برخی از سگ های چاوچاو، دارای پوشش بدن نرم و البته پرپشتی هستند. در این مدل از پوشش بدن، موها در قسمت‌های گوش، پا، دم و گاهی کل بدن سگ بلندتر به نظر می‌رسد.

 

اما درهردو حالت، پوشش بدن این نژاد سگ از پنج رنگ قرمز، سیاه، آبی، دارچینی

و کرم تشکیل می‌شود. حالا ممکن است سگ چاوچاو شما، بطور خالص به یکی از این رنگ‌ها باشد یا اینکه بتوانیم انواع سایه ‌روشن را در قسمت‌های مختلف بدنش ببینیم.

 

سگ چاو چاو با کودکان و سایر حیوانات خانگی چه رفتاری دارد؟

 

در صورتی که سگ های چاوچاو از تولگی در کنار کودکان بزرگ شوند، در بزرگسالی نیز رفتار خوبی با آن‌ها خواهند داشت. هرچند به صورت کلی این سگ‌ها چندان صبور نیستند و معمولاً بدرفتاری‌ها را تحمل نمی‌کنند. بنابراین سگ‌های چاوچاو برای نگهداری توسط خانواده‌هایی که کودک خردسال دارند، مناسب نیستند.

توصیه می‌کنیم به کودکان خود نحوۀ رفتار درست با سگ‌ها را آموزش بدهید. همچنین همواره نظارت کافی بر رفتار کودکان و سگ خود داشته باشید، بخصوص زمانی که با یکدیگر مشغول بازی کردن هستند.

 

چاوچاوهایی که به خوبی اجتماعی شوند و آموزش ببینند، به خوبی می‌توانند در کنار گربه‌ها وسایر سگ‌ها زندگی کنند. بخصوص اگر از تولگی در کنارشان بزرگ شوند. در نهایت، سگ چاو چاو با جنس مخالفش رفتار مناسبی دارد، اما ممکن است با سگ‌های هم جنس خود درگیر شود.

 

محل نگهداری نژاد سگ چاوچاو

در صورتی که سگ شما در طول روز فعالیت بدنی کافی داشته باشد برای زندگی در آپارتمان مناسب است. چاوچاو در داخل خانه سگی آرام است اما نسبت به حرارت و گرما حساس است. یک حیاط کوچک برای او ایده آل است. چاوچاو اصولاً سگ تنبلی است اما مقداری فعالیت روزمره مانع چاق شدن او می شود.

نکات مهم هنگام آموزش به سگ چاوچاو

بهترین راه حل برای اینکه سگ شما لجباز نباشد وکاملا آموزشهای شما را یاد بگیرد  خرید توله سگ بالای دو سال است.برای آموزش و تربیت سگ باید

 

  1. حتما صبر و حوصله کافی داشته باشید.
  2. بخاطر حس مالکیت پذیر سگ چاوچاو بهتر است آنرا از تولگی اجتماعی بار بیاورید
  3. تمرینات با آن در جلسات کوتاه بین 5 الی 15 دقیقه انجام شود.
  4. در تمرین با سگ استمرار داشته باشید تا به خوبی آموزش ببیند.

سگ چاو چاو

مزایای خرید سگ چاوچاو چیست

  1. این سگ را می توان به عنوان یک همدم خیلی وفادار و مناسب برای شما باشد.
  2. این نژاد باهوش به صورت غریزی سگی تمیز است و آموزش نحوه دستشویی کردن برای این نژاد خیلی راحت است.
  3. این سگ استعداد و غریزه خوبی برای نگهبان شدن را دارد و می تواند به عنوان سگ نگهبان تربیت شود و حتی در لیست بهترین نژاد سگ های نگهبان دنیا قرار دارد.
  4. در صورتی که به خوبی از آن مراقبت کنید با شما یک رابطه خوب و صمیمی برقرار می کند.
  5. سگی کم توقع، وفادار و خیلی با محبت است.
  6. نژادی کاملا باهوش است که اگر به درستی تربیت شود خیلی سریع و راحت یاد میگیرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *